تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

۵ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است


یکی از بهترین راه‌ها برای موفقیت در هر حوزه‌ای، ایجاد شبکه‌ی مؤثر با افراد موفق در آن زمینه است؛ علی‌الخصوص در اکوسیستم اپلیکیشن‌های موبایل که بارزترین ویژگی آن تغییر و تحول دائمی است. اکوسیستمی که هرروز کاربران جدیدی به آن اضافه می‌شوند، استودیوهای بازی‌سازی آغاز به کار می‌کنند و یا باهم ادغام می‌شوند و صنعت نوپا ولی پرسرعت تبلیغات موبایلی راه‌حل‌های جدیدی در آن ارائه می‌کند. به همین دلیل، دیدار با افراد موفق در این اکوسیستم و شنیدن تجربیات آن‌ها، برای هر تازه‌کاری راهگشاست و باعث هم‌قدمی افراد و تیم‌های تازه‌نفس با این دنیای پرسرعت خواهد شد.

دانشگاه اصفهان با درک صحیح این نکته، اقدام به برگزاری رویداد بازی‌سازی کرده است. رویدادی تحت عنوان ماراتن بازی‌سازی که برای اولین بار، موفق‌ترین‌های حوزه‌ی بازی‌های موبایل را در این شهر دورهم جمع کرده است تا کسانی که می‌خواهند ایده‌ی خود را مطرح کنند و برایش تیم تشکیل دهند، بتوانند از آموزش‌ها و تجربیات آن‌ها استفاده کنند. نمایندگانی از بازی‌های هشت‌خوان، خروس‌جنگی، فروت‌کرفت، سبقت‌آنلاین، بتلفیش، مستر 90، هشتمین حمله و ... از جمله مربیان اولین دوره‌ی این ماراتن هستند. این رویداد سه‌روزه، از ظهر روز 28 بهمن آغاز می‌شود و در کنار تشکیل تیم‌ها و پیاده‌سازی ایده‌ها، 5 کارگاه آموزشی برگزار می‌کند. شرکت‌کنندگان بعد از سه روز تلاش، عصر روز 30 بهمن، با ارائه‌ی ده‌دقیقه‌ای محصول خود به داوران، آخرین مرحله‌ی این مسابقه‌ی یادگیری را طی می‌کنند و برگزیدگان هدایایشان را دریافت می‌نمایند.



تپسل برای پیشرفت اکوسیستم اپلیکیشن‌های موبایل و با نگاهی به چشم‌انداز بلندمدت این صنعت، علاوه بر حمایت‌های مالی از ماراتن بازی‌سازی، یکی از مجرب‌ترین افراد تیم خود را به این رویداد فرستاده است تا هم درزمینه‌ی فنی و هم توسعه‌ی کسب‌وکار و راه‌های کسب درآمد، تیم‌های شرکت‌کننده را راهنمایی نماید؛ اما خبر خوش دیگر در مورد حضور تپسل در این رویداد، جایزه‌های ویژه‌ی آن است. تپسل در کنار جوایزی که با انتخاب هیئت‌داوران رویداد به برندگان تقدیم می‌شود، جایزه‌ی نفیسی برای اپلیکیشنی که بهترین مدل کسب درآمد تبلیغاتی را داشته باشد تدارک دیده است. هم‌چنین سه بازی برتری که به مرحله‌ی تجاری‌سازی برسند و در اپ‌استورها منتشر شوند، می‌توانند از جایزه‌ی تبلیغ رایگان در تپسل استفاده نمایند که جزئیات آن متعاقباً به این تیم‌ها اعلام خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۰۳

توسعه و گسترش هوشمندانه

در گام آخر از مجموعه گام‌های مورد نیاز برای بالا بردن احتمال موفقیت یک اپلیکیشن، تمرکز خود را بر توسعه و یافتن بازار جدید و گسترش تعداد کاربرانتان بگذارید. اقدام‌هایی که در این مقوله می‌گنجند، بسیار متنوع و اکثر اوقات مبتکرانه هستند. در این پست قصد داریم برخی از این اقدامات را باهم مرور کنیم.

یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین اقدامات مورد نیاز در این زمینه، گرفتن بازخورد از کاربران و حرکت در جهت کسب رضایت اکثریت آن‌هاست. شما می‌بایست ذائقه و سلیقه‌ی کاربران خود را طی زمان بشناسید؛ آن‌ها را دسته‌بندی کرده و برای هر دسته در صورت امکان، ظاهر و فضای اپلیکیشن را شخصی‌سازی کنید. وقتی برای کاربر خود notfication ارسال می‌کنید از ویژگی‌های آزمون A/B استفاده کنید تا کاربرتان را بشناسید و به زبانی که برای او جذاب‌تر است با وی صحبت کنید. با استفاده از این اطلاعات در اپلیکیشن‌های بعدی نیز می‌توانید کاربران خود را وفادارتر کنید.

شرکت بازی‌سازی سوپرسل در بازی‌های clash of clans و boom beach از این تکنیک استفاده کرده و توانسته است از این طریق آینده و نتایج کسب‌وکار را پیش‌بینی کند؛ هم‌چنین هزینه توسعه‌ی محصول و ورود به بازار خود را بسیار کمتر کرده و می‌تواند سریع‌تر وارد بازار ‌شود.

کاربران اپ‌ها به‌شدت علاقه‌مند هستند که در دنیای مجازی خود را از دیگران متمایز کنند و به همین دلیل است که برای خود اسم‌های عجیب‌وغریب یا آواتارهای جالب انتخاب می‌کنند. در برنامه‌ای که توسعه داده‌اید‌ این امکان را برای کاربر فراهم کنید. ساده‌ترین راه این است که اجازه دهید او در جدول رده‌بندی برای خود یک آواتار داشته باشد.

گاه ویژگی‌هایی که فقط برای مدت محدودی در یک اپلیکیشن فعال می‌شوند می‌توانند تعامل کاربر را با بازی افزایش دهند و بر جذابیت‌های اپلیکیشن را بیفزایند. بازی Battle Nations تابه‌حال چندین کاراکتر بازی طراحی کرده و به کاربران اجازه داده است که ظرف مدت ۲۴ ساعت آن کاراکترها را بخرند. پس‌ازاین مدت، تنها کاربرانی که خرید کرده‌اند، کاراکتر مذکور را در اختیاردارند و باقی بازیکنان می‌دانند که دیگر به آن دسترسی نخواهند داشت.

غول‌های بازی را جدی بگیرید. وقتی کاربر غول یک مرحله را رد می‌کند، دلیلی برای بازگشت به آن مرحله و بازی مجدد ندارد. حال تصور کنید که در صورت شکست دادن یک غول، به‌احتمال ۵ درصد جایزه خیلی خوبی به کاربر داده شود که می‌تواند در مراحل بعدی بازی از آن استفاده کند. این کار باعث می‌شود که کاربر حتی وقتی ۱۰ یا ۲۰ مرحله جلوتر است، بازگردد و به امید دریافت آن جایزه مرحله‌ی قدیمی را مجددا" بازی کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید تعامل کاربر را با اپلیکیشن خود افزایش دهید.

برای بازی خود فوروم، کانال و گروه تلگرامی، و ویکی راه بیندازید. این راهکاری است که از طریق آن کاربرها با ویژگی‌های بازی شما بیشتر آشنا می‌شوند، به شما بازخورد می‌دهند و برای هم کری‌ می‌خوانند. نگاهی به ویکی بازی Battle Nations یا تالار گفتگوی بازی هشت خوان بیندازید.

مناسبت‌ها را از دست ندهید. کاربران در هنگام تعطیلات فعال‌تر می‌شوند، پس با ارائه تخفیف آن‌ها را به سمت اپلیکیشن خود سوق دهید تا زمان آزادشان را با شما سپری کنند و در آینده در بازی شما فعال‌تر باشند. در مناسبت‌ها می‌توانید شخصیت‌های جدید به بازی اضافه کنید یا مثلاً مرحله‌ای را به مناسبت عید نوروز با حال و هوای عید تهیه کنید.

راهکار دیگری که توسط شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه به کار گرفته‌شده‌است، استفاده از شخصیت‌های محبوب و پتنت شده۱ در اپلیکیشن‌هاست. به‌کارگیری این‌گونه شخصیت‌های محبوب با انتقال دهان‌به‌دهان۲ باعث رشد و گسترش سریع اپلیکیشن شما می‌شود.

1- IP: Intellectual Property

2- Word of mouth

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ بهمن ۹۴ ، ۱۲:۵۴

همان‌طور که می‌دانید تبلیغات میان‌برنامه‌ای به دنبال ایجاد جریان درآمدی جدیدی برای توسعه‌دهندگان است و همچنان درآمد اصلی آن‌ها از طریق IAP قابل تأمین است. (برای آشنایی بیشتر با شیوه‌های کسب درآمد از اپلیکیشن می‌توانید این مطلب را مطالعه بفرمایید.) با توجه به تغییرات هرروزه‌ی اکوسیستم تبلیغات دیجیتال و لزوم تغییر قیمت‌ها در پنل‌های تبلیغاتی، تپسل اخیراً اقدام به افزایش قیمت تبلیغ‌ها کرده است و کسر درآمد ناشی از تبلیغات نسبت به درآمد ناشی از IAP، در اکثریت اپلیکیشن‌ها افزایش یافته است. در همین راستا تپسل مایل است نکات ذیل را با توسعه‌دهندگان مرور نماید:

اگر تبلیغات را به‌طور مستقیم پیاده‌سازی کرده‌اید: مقدار وجه رایج بازی که در ازای انجام یک تبلیغ (مثلاً تماشای یک ویدئو) به کاربر می‌دهید کاملاً مستقل از تپسل است و می‌توانید در تنظیمات موردنظرتان آن‌ها را تغییر دهید. این‌که در ازای یک تبلیغ، چه تعداد سنگ (الماس یا سکه یا امتیاز یا ...) رایگان به کاربر بدهید بستگی به استراتژی کسب درآمدی دارد که برای اپلیکیشنتان پیداکرده‌اید و مختارید این تعداد را هرزمان مایل بودید در پنل تغییر بدهید.


2


اگر تبلیغات را به‌طور غیرمستقیم (دیوار پیشنهادات) پیاده‌سازی کرده‌اید: این‌که کاربر در ازای دریافت چه تعداد شیتیل بتواند یکی از تجهیزات (محصولات یا امتیازات یا ...) شما را خریداری نماید کاملاً بستگی به تعریف موردنظر خودتان و استراتژی کسب درآمدی که تعریف کرده‌اید دارد و می‌توانید به‌راحتی در تنظیمات پنل قیمت محصولاتتان را تغییر دهید.


1


بنابراین با رصد قیمت‌های جدید تبلیغات، هرزمانی که خواستید اعداد و ارقام را طوری تغییر دهید که تغییر قیمت‌ها تغییری در مدل درآمدی شما نداشته باشد. در صورت وجود هرگونه ابهام یا سؤال می‌توانید با تپسل در ارتباط باشید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۰ بهمن ۹۴ ، ۲۰:۴۸

تنوع‌بخشی به مدل‌های درآمدی

چرا اپلیکیشن توسعه می‌دهید؟ تا مشتریانی از طریق موبایل به دست آورید، وفاداری آن‌ها را افزایش دهید، سود کنید و ... . درنهایت همه به دنبال موفق کردن اپلیکیشن‌های خود هستیم. با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین پارامترهای موفقیت یک اپلیکیشن، میزان درآمدی است که ایجاد می‌کند، باید در ابتدا مدل درآمدی مناسب را برای اپلیکیشن انتخاب کنیم. مدل‌های درآمدی زیادی تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است که در اینجا به بررسی و مقایسه‌ی آن‌ها می‌پردازیم.

در کل می‌توان 5 مدل درآمدی برای اپلیکیشن‌ها متصور بود:

اپ‌های پولی۱: ایده‌ی تولید اپ‌های پولی زمانی مناسب به نظر می‌رسد که از طرف یک برند محبوب عرضه شوند و یا هیچ تهدیدی در زمینه‌ی تولید مشابه از سمت رقبا متوجه اپ شما نباشد. این مدل در میان مدل‌های درآمدی ریسکی‌ترین مدل محسوب می‌شود.

پرداخت درون برنامه‌ای: این مدل با اپ‌های freemium سازگار است. اپلیکیشن با قابلیت‌های پایه‌ای منتشر می‌شود و کاربر در صورت تمایل سایر موارد را می‌خرد.

پول مجازی۲: بازی‌های معتاد کننده مانند subway surf و باز‌ی‌های مشابه دیگر، به کاربر اجازه می‌دهند تا با خرید سکه، کلید مراحل جدید و یا موارد اضافه را خریداری کند. این مدل که با ‌عنوان پول مجازی شناخته می‌شود، بهترین مدل درآمدی شناخته‌شده‌ی فعلی است.

مدل مبتنی بر تبلیغات۳: این مدل تبلیغاتی هم مزایا و معایب خود را دارد. در کنار این‌که اپلیکیشن‌ها با استفاده از تبلیغات می‌توانند درآمد مناسبی کسب کنند، اما سرعت پایین بارگذاری، کاهش کیفیت، تجربه‌ی کاربری و تبلیغات نامناسب از جمله معایب این شیوه هستند. هرچند شیوه‌های جدید تبلیغاتی مانند تپسل سعی در ارائه‌ی راه‌حل برای این مشکلات دارند.

عضویت۴: با این‌که این مدل یکی از مدل‌های موردعلاقه‌ی توسعه‌دهندگان است، اما نتوانسته در بین کاربران محبوبیتی برای خود کسب کند. درهرحال، این روش برای کسب درآمد از اپ‌های مجله‌ای و محتوای صوتی و تصویری مناسب است.

بنابراین استفاده از مدل‌های درآمدی freemium و تبلیغات باعث افزایش احتمال کسب درآمد اپلیکیشن‌ها می‌شود. در نمودار زیر مقایسه‌ای بین شیوه‌های درآمدی و میزان محبوبیت آن‌ها نمایش داده‌شده است.


Devices


البته نکته‌ی مهم و قابل‌تأمل این است که طبق نمودار زیر، بهترین شیوه‌ی درآمدزایی در هر کشور متفاوت است:


mobile_revenue2


1- Paid Apps

2- Virtual Currency

3- Advertisement Based Model

4- Subscriptions

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ بهمن ۹۴ ، ۱۸:۳۰


فوتبالیستی را تصور کنید که در یک ضدّ حمله‌ی سریع، با تعداد زیادی دریبل و حرکات نمایشی توانسته است وارد هجده قدم بشود و لحظه‌ی رؤیایی برایش اتفاق افتاده است. حالا فقط او مانده و یک دروازه بان، بدون هیچ مدافع و بازیکن دیگری. این وضعیت دقیقاً مشابه تبلیغ کننده ایست که با انتخاب درست بستر تبلیغاتی و به کارگیری جدیدترین روش‌ها، مخاطب را مجاب کرده است که تبلیغش را ببیند. تا لحظه‌ی زدن گل، چند حرکت مهم دیگر باقی ست، چند حرکت که می‌تواند تمام زحمات و هزینه‌ها را به بار بنشاند یا آن‌ها را از بین ببرد.
یکی از شاخص‌هایی که در دنیای تبلیغات امروز برای اندازه گیری میزان تأثیر یک تبلیغ به کار می‌گیرند شاخص CTR (Click-Through Rate) است. این شاخص، تعداد کلیک‌ها (بعد از تماشای تبلیغ برای استفاده از محصول و یا دانلود اپلیکیشن و ...) را نسبت به تعداد کل تبلیغات ارائه شده به مخاطبان اندازه‌گیری می‌کند. امروزه در میان انواع تبلیغات، ویدئوها دارای بیشترین CTR هستند1 شاخص CTR تعداد گل‌هایی را که شما توانسته‌اید در موقعیت تک به تک با دروازه بان بزنید، نسبت به تمام تلاش‌هایتان برای زدن گل می‌شمارد. در این یادداشت می‌خواهیم دو راه خیلی ساده‌ی افزایش CTR برای تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن های موبایل را با شما مرور کنیم، در واقع می‌خواهیم به شما کمک کنیم تا آن چند حرکت مهم آخر را درست‌تر انجام دهید و گلتان به ثمر بنشیند.
مطابق آمارها، آن دسته از تبلیغات ویدئویی که می‌توانند از تصویر و نوشته کمال بهره را ببرند و کمترین استفاده را از صدا و المان‌های صوتی بکنند، تا 70 درصد CTR بیشتری داشته‌اند2. به عبارت دیگر، اکثریت کاربران موبایل، گوشی تلفن همراهشان را در حالت بیصدا قرار می‌دهند و ترجیح می‌دهند ویدئوها را بدون نیاز به شنیدن صدا تماشا کنند.
دومین راه افزایش CTR تبلیغ شما، نشان دادن یک دستگاه موبایل در تبلیغتان است! این کار می‌تواند CTR شما را تا 38 درصد افزایش دهد2. این یعنی با انجام همین یک ترفند ساده شما می‌توانید مخاطبان بیشتری را قانع کنید که پس از تماشای تبلیغتان، از محصول شما استفاده کنند.
آمارهای بسترهای تبلیغات هوشمند داخل کشور، مانند تپسل3 هم این مساله را تأیید می‌کنندنکته‌ی جالب در این بررسی این است که میانگین CTR برای تبلیغ‌های ویدئویی تپسل هم اکنون حدود شش و نیم برابر میزان آن در دنیاست. این مساله می‌تواند به علت نوپایی تبلیغات ویدئویی در ایران و در نتیجه استقبال بی نظیر کاربران ایرانی از آن باشد. در این میان، تبلیغ بازی هشت خوان با 19 درصد، بیشترین CTR را در میان همه‌ی تبلیغات تپسل دارد. با دقت کوچکی مشخص می‌شود که این تبلیغ از راه کار اول استفاده کرده است، یعنی با استفاده‌ی حداکثری از المان‌های تصویری، جذابیت لازم را برای مخاطب ایجاد ک