تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

تنوع‌بخشی به مدل‌های درآمدی

چرا اپلیکیشن توسعه می‌دهید؟ تا مشتریانی از طریق موبایل به دست آورید، وفاداری آن‌ها را افزایش دهید، سود کنید و ... . درنهایت همه به دنبال موفق کردن اپلیکیشن‌های خود هستیم. با توجه به این‌که یکی از مهم‌ترین پارامترهای موفقیت یک اپلیکیشن، میزان درآمدی است که ایجاد می‌کند، باید در ابتدا مدل درآمدی مناسب را برای اپلیکیشن انتخاب کنیم. مدل‌های درآمدی زیادی تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است که در اینجا به بررسی و مقایسه‌ی آن‌ها می‌پردازیم.

در کل می‌توان 5 مدل درآمدی برای اپلیکیشن‌ها متصور بود:

اپ‌های پولی۱: ایده‌ی تولید اپ‌های پولی زمانی مناسب به نظر می‌رسد که از طرف یک برند محبوب عرضه شوند و یا هیچ تهدیدی در زمینه‌ی تولید مشابه از سمت رقبا متوجه اپ شما نباشد. این مدل در میان مدل‌های درآمدی ریسکی‌ترین مدل محسوب می‌شود.

پرداخت درون برنامه‌ای: این مدل با اپ‌های freemium سازگار است. اپلیکیشن با قابلیت‌های پایه‌ای منتشر می‌شود و کاربر در صورت تمایل سایر موارد را می‌خرد.

پول مجازی۲: بازی‌های معتاد کننده مانند subway surf و باز‌ی‌های مشابه دیگر، به کاربر اجازه می‌دهند تا با خرید سکه، کلید مراحل جدید و یا موارد اضافه را خریداری کند. این مدل که با ‌عنوان پول مجازی شناخته می‌شود، بهترین مدل درآمدی شناخته‌شده‌ی فعلی است.

مدل مبتنی بر تبلیغات۳: این مدل تبلیغاتی هم مزایا و معایب خود را دارد. در کنار این‌که اپلیکیشن‌ها با استفاده از تبلیغات می‌توانند درآمد مناسبی کسب کنند، اما سرعت پایین بارگذاری، کاهش کیفیت، تجربه‌ی کاربری و تبلیغات نامناسب از جمله معایب این شیوه هستند. هرچند شیوه‌های جدید تبلیغاتی مانند تپسل سعی در ارائه‌ی راه‌حل برای این مشکلات دارند.

عضویت۴: با این‌که این مدل یکی از مدل‌های موردعلاقه‌ی توسعه‌دهندگان است، اما نتوانسته در بین کاربران محبوبیتی برای خود کسب کند. درهرحال، این روش برای کسب درآمد از اپ‌های مجله‌ای و محتوای صوتی و تصویری مناسب است.

بنابراین استفاده از مدل‌های درآمدی freemium و تبلیغات باعث افزایش احتمال کسب درآمد اپلیکیشن‌ها می‌شود. در نمودار زیر مقایسه‌ای بین شیوه‌های درآمدی و میزان محبوبیت آن‌ها نمایش داده‌شده است.


Devices


البته نکته‌ی مهم و قابل‌تأمل این است که طبق نمودار زیر، بهترین شیوه‌ی درآمدزایی در هر کشور متفاوت است:


mobile_revenue2


1- Paid Apps

2- Virtual Currency

3- Advertisement Based Model

4- Subscriptions

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۱۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی