تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

مصاحبه با اپلیکیشن Quiz of Kings

سه شنبه, ۳ فروردين ۱۳۹۵، ۰۱:۰۹ ب.ظ


در ایام تعطیلات نوروز، تپسل سراغ توسعه‌دهندگان موفق‌ترین و پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی رفته و طی یک گپ‌وگفت صمیمانه، داستان موفقیت آن‌ها را از زبان خودشان شنیده است تا توسعه‌دهندگان دیگر هم بتوانند از این روایت‌ها استفاده کنند. اولین داستان ما در مورد امیرحسین ناطقی، مدیر استودیو Palang Co که بازی آنلاین Quiz of Kings را تولید کرده، است.

آقای ناطقی دانشجوی سال آخر مهندسی نرم‌افزار از دانشگاه امیرکبیر هستند. کار کردن را از اواخر سال اول دانشگاه شروع کرده‌اند و از اولین تجربه‌ی کاریشان که در شرکت تاد رقم خورده است، راضی هستند. در مدت سه سال حضور در این شرکت، آقای ناطقی در اپلیکیشن‌های فروت‌کرفت، سیبچه و مراحل اولیه‌ی بازی جدید پرسیتی فعالیت داشته‌اند. دومین تجربه‌ی کاری ایشان به مدت یک سال در شرکت زودفود اتفاق افتاده است و بعد از اخذ این تجارب، حالا حدود یک سال است که روی محصول خودشان یعنی اپلیکیشن پرطرفدار Quiz of Kings کار می‌کنند.



درواقع، بعد از موفقیت چشمگیر سبک Trivia در دنیا و تبدیل این ژانر به یکی از سرگرمی‌های مردم، آقای ناطقی و گروهشان شروع به تحقیق در مورد محصولات این حوزه در دنیا و ایران می‌کنند و با بررسی نتایج آن، تصمیم به تولید این محصول می‌گیرند. باوجود این‌که ایشان قبلاً در کارهای بزرگی مثل فروت‌کرفت مشارکت داشته‌اند، شروع تولید بازی خودشان و اجرای صفر تا صد یک طرح را ترسناک‌تر و جدی‌تر و از طرف دیگر هیجان‌انگیزتر توصیف می‌کنند. یکی از چالش‌های اولیه‌ی تولید این بازی تولید محتوا بوده است اما یک کار تیمی موفق که در آن سه عامل "احترام به نظر همه‌ی اعضا، کار جدی و زیاد و انعطاف" وجود داشته باشد می‌تواند همه‌ی سختی‌ها را پشت سر بگذارد، به همین دلیل بالاخره بعد از یک دوره‌ی 4 ماهه، نسخه‌ی اولیه‌ی اپلیکیشن (MVP) را منتشر می‌کنند و با دریافت نظرات و بازخوردها، 2 ماه بعدی را به اصلاحات و تغییرات مدنظر مخاطبان می‌پردازند و نسخه‌ی نهایی را منتشر می‌کنند. به علل متفاوتی ازجمله کار تیمی و شبانه‌روزی، توجه به رضایت کاربر و اولویت کیفیت محصول، استفاده از تجربه‌ی دیگران و پشتیبانی قوی اپلیکیشن به موفقیت فعلی‌اش دست می‌یابد و در حال حاضر بازی حدود 100000 نصب فعال و 20000 کاربر فعال روزانه دارد، اما آقای ناطقی و گروهشان به‌خوبی می‌دانند این پایان راه نیست و روزبه‌روز در حال تحلیل و ارتقای کیفیت و امکانات بازی هستند تا بتوانند کاربران بیشتری را جذب کنند و رضایت کاربران قبلی را هم حفظ کنند. در همین راستا نسخه‌ی جدیدی برای تعطیلات منتشرشده که ویژگی‌های هیجان‌انگیزی مثل دست‌آورد و ... و یک کمپین با جایزه‌هایی که سورپرایز است (!) را در آن پیاده‌سازی کرده‌اند. در آینده هم علاوه بر بهبود دائمی این اپلیکیشن و رسیدن به هدف‌های بزرگ‌تر آن، آقای ناطقی و گروهشان علاقه‌مند هستند که در حوزه‌ی افزایش اطلاعات مردم در کنار سرگرمی وارد شوند.



کسب درآمد اصلی بازی مذکور از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای است، اما یکی از جریان‌های اصلی درآمدی آن تبلیغات هستند. وقتی از آقای ناطقی در مورد علت استفاده از تپسل به‌عنوان سرویس تبلیغات ویدئویی سؤال کردیم، ایشان توانایی فنی، پشتیبانی و مدیریت ارتباط با مشتریان را نقاط قوت تپسل دانستند و گفتند: "تپسل یکی از جدیدترین و بهترین روش‌های درآمدزایی برای اپلیکیشن‌هاست که همه رو راضی می‌کنه، هم ما، هم کاربر و هم کسانی که می‌خوان تبلیغاتشون دیده بشه". پیاده‌سازی موفق تپسل در هر اپلیکیشن الگوی خلاقانه‌ی خود را می‌طلبد و نوآوری بازی Quiz of Kings برای استفاده از تپسل این است که کاربر در دو قسمت می‌تواند از تماشای ویدئو منتفع شود، یکی این‌که با تماشای ویدئو محدودیت تعداد بازی‌ها را بدون خرید سکه رد کند و دیگر این‌که در زمان‌های مشخصی با مشاهده‌ی ویدئو سکه‌ی مجانی دریافت کند و به‌این‌ترتیب بیشتر به اپلیکیشن مراجعه کند.



آقای ناطقی خودشان هم در بازی‌های موبایل فعال هستند و علاوه بر رصد بازی‌های موفق برای مقاصد کاری، طرفدار بازی Clash Royal هستند و روزی یک ساعت را صرف این بازی می‌کنند. ایشان سه عامل موفقیت یک اپلیکیشن را جذب کاربر به‌صورت Viral، حفظ کاربر در بازه‌های طولانی و پشتیبانی قوی می‌دانند.

توصیه‌های آقای ناطقی به توسعه‌دهندگان تازه‌کار گرچه از خلال صحبت‌ها و تجربه‌ی مسیرشان مشخص است اما به‌طور خلاصه "کار تیمی و شبانه‌روزی، استفاده از تجربه‌ی دیگران، مطالعه، اولویت دادن به رضایت کاربران و از همه مهم‌تر داشتن هدف و چشم‌انداز" شاه‌کلید‌هایی هستند که ایشان به کسانی که در ابتدای راه برنامه‌نویسی هستند تقدیم کردند.


لینک بازی در کافه بازار: https://cafebazaar.ir/app/co.palang.QuizOfKings/?l=fa

نظرات  (۲)

۰۶ فروردين ۹۵ ، ۰۸:۱۵ سیدمرتضی معطریان
کمال افتخار است که از میان میلیونها ایرانی که صرفا مصرف کننده ی محصولات دیگران هستند کسانی برای اثبات هوش و ذکاوت نهفته  و اغلب سرکوب شده ی جوان ایرانی دست به اقداماتی می زنند که موجب مباهات و افتخار ماست. در نگاه اول بسیاری از ما ایرانی ها به محصول و دستآورد داخلی  نگاهی تحقیر آمیز داریم ولی باید به یاد داشته باشیم که تاریخ این مملکت پر است از انسانهای پیشگام و نوآورانی که خفت و دنباله روی را نپذیرفته و خود دست به کار شده اند تا شمعی روشن کنند. به امیرحسین خان عزیز با افتخار درود می فرستم و برایش آرزوی موفقیت میکنم.

عالیه من همیشه دلم همچین بازی میخواست حیف که الان بازی خراب شده معتادش شده بودم شدید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی