مردم در سراسر دنیا با سرعت بیسابقهای این بازی را نصب میکنند و از اعتیاد به آن در شبکههای اجتماعیشان حرف میزنند. در واقع تعداد کاربرانی که این بازی در پنج روز ابتدایی خود جذب کرد، با تعداد کاربرانی که اینستاگرام در طول یک سال جذب میکند برابر است و توانسته است مرز تعداد کاربران روزانهی توییتر را پشت سر بگذارد. سیستمهای تحلیلی گزارش دادهاند که مدت زمانی که مردم در سراسر جهان در این بازی صرف میکنند از مدتی که در فیسبوک مشغول هستند بیشتر است. این بازی با استفاده از واقعیت مجازی و موقعیت جغرافیایی کاربران، محیط جذابی را فراهم و با ترغیب مردم به راه رفتن و فعالیتهای فیزیکی مخاطبانی از سنین مختلف جذب کرده است. در این پست کوتاه میخواهیم به چند مورد از ویژگیهای این بازی که به موفقیت سریع آن منجر شده است بپردازیم؛ همچنین به برخی راهکارهای درآمدی جالب که میتوان برای آن متصور شد اشاره خواهیم کرد.
SDK گیممیکر تپسل منتشر شده است و توسعهدهندگانی که با این موتور بازیسازی اقدام به ساخت اپلیکیشن مینمایند میتوانند از لینک زیر برای دریافت مستندات، لینک دانلود SDK و برنامهی نمونه استفاده کنند و از همین امروز به کسب درآمد بپردازند:
اگر این مطلب را مطالعه میکنید باید در ابتدا به شما تبریک بگوییم، چون یا اپلیکیشنی را منتشر کردهاید و میخواهید گامهایی برای موفقیت بیشتر آن بردارید و یا در مسیر تولید یک اپلیکیشن هستید و بهزودی به این دنیای پرجمعیت و پرهیجان وارد خواهید شد.
با وجود بیش از ۳ میلیون اپلیکیشن اندروید در مارکتهای مختلف، دیگر دوران این گذشته است که اپلیکیشنی را منتشر کنیم و منتظر باشیم مردم بدون تلاشی از سوی ما، از آن استقبال کنند؛ حتی تیم موفقترین اپلیکیشن ها هم این را دریافتهاند که بدون تخصیص بودجهای برای بازاریابی مداوم اپلیکیشن، ادامهی روند موفقیتشان ممکن نیست. همانطور که نتایج نظرسنجی توسعهدهندگان نشان میداد اهمیت انجام فعالیتهای جدی بازاریابی برای اپلیکیشن در کشور ما هنوز تبیین نشده است و این صنعت هنوز نوپاست، در حالیکه بازار تبلیغات برای اپلیکیشنها در سایر نقاط جهان عمری چند ساله دارد و به بلوغ خود نزدیک میشود. در این مطلب با تعریف بازاریابی برای اپلیکیشن، برخی راهکارهای رایگان در این زمینه، معانی مختلف آن در چرخهی عمر یک اپلیکیشن و گزینههای مختلف برای تحقق موفق این امر بیشتر آشنا میشویم.
در ماه اخیر تپسل طرح نظرسنجی از توسعهدهندگان ایرانی را اجرا کرد که موضوع آن پیرامون انجام فعالیتهای بازاریابی پس از انتشار اپلیکیشن بود. در این پست، به انتشار نتایج مستقیم و تحلیلی این نظرسنجی میپردازیم.