تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

تاکنون در مجموعه مطالب پیاده‌سازی خلاق تپسل به برخی راهکارها برای کسب بهینه‌ی درآمد پرداختیم. سیستم‌های تبلیغات هوشمند در دنیا برای اثربخشی بیشتر کمپین‌های تبلیغاتی اپلیکیشن‌های نمایش‌دهنده را بر اساس میزان موفقیت اهداف کمپین رتبه‌بندی می‌کنند و به رتبه‌های اول اولویت بالاتری برای نوبت پخش و قیمت می‌دهند. مهم‌ترین عامل در کسب موفقیت مذکور پیاده‌سازی صحیح و با برنامه‌ی تبلیغات است. در این پست بلاگ می‌توانید برخی پیشنهاد‌ها برای پیاده‌سازی تبلیغات در اپلیکیشن‌های محتوایی (اپلیکیشن‌هایی که محتوایی مثل آموزش، آشپزی، موسیقی، گردشگری، کتاب الکترونیک، مذهبی و ... را در اختیار کاربران قرار می‌دهند.) را مطالعه بفرمایید.

تماشای کامل یک ویدئو به ازای استفاده از یک واحد محتوایی از اپلیکیشن، بهترین حالت پیاده‌سازی تبلیغات تپسل درون اپلیکیشن‌های محتوایی است. در اکثریت اپلیکیشن‌های محتوایی، کاربران با پرداخت حق عضویت و یا خرید اعتبار به طرق مختلفی از مطالب موجود در اپلیکیشن استفاده می‌کنند. تبلیغات مبتنی بر جایزه می‌توانند جایگزین مناسبی برای کسب درآمد از کاربرانی که مایل به پرداخت مستقیم درون اپلیکیشن نیستند باشند. برای استفاده از این روش کسب درآمد، وقتی کاربر می‌خواهد دستور پخت یک غذای جدید را مطالعه کند، به یک موسیقی دلخواه گوش بدهد، فصل بعدی کتاب الکترونیکش را دریافت کند و ... یک ویدئوی تبلیغاتی برای او پخش کنید و در صورت تماشای کامل ویدئو اجازه‌ی دریافت محتوای مذکور را به وی بدهید. از مزایای این روش می‌توان به ثابت بودن جایزه‌ی کاربر و استفاده از تبلیغات در جهت افزایش استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن اشاره کرد.

اپلیکیشن سرآشپز زعفرون که مدتی هم از تبلیغ‌دهندگان تپسل بوده و با انجام تبلیغات هدفمند در تپسل، به جذب کاربر جدید پرداخته است؛ یکی از اپلیکیشن‌هایی است که از این روش استفاده می‌کند. در این اپلیکیشن کاربر با لمس اسم هر غذا، می‌تواند مواد اولیه‌ی آن را مشاهده نماید، برای مطالعه‌ی دستور و مراحل پخت غذا ابتدا باید یک ویدئوی تبلیغاتی را به‌صورت کامل مشاهده کند.

اپلیکیشن دیگری که از این روش برای پیاده‌سازی خلاق تپسل استفاده کرده است، اپلیکیشن هدفون است. در این اپلیکیشن کاربران با خرید حق عضویت می‌توانند موسیقی‌ها، کتاب‌های صوتی و سایر محتواهای داخل اپلیکیشن را به‌صورت نامحدود و با کیفیت بالا دریافت کنند. کاربرانی که مایل به پرداخت مستقیم برای خرید حق عضویت نیستند، می‌توانند با تماشای یک ویدئوی تبلیغاتی اشتراک یک‌ساعته هدفون را دریافت کنند و با استفاده از آن محتوای موردنظرشان را با کیفیت مطلوب گوش بدهند. چنانچه کاربر پس از تماشای یک ویدئو مجدداً از تبلیغات استفاده کند، هدفون به کاربر اعلام می‌کند که علیرغم تمام نشدن زمان اشتراک رایگان، می‌تواند با تماشای ویدئوی تبلیغاتی اشتراکش را تمدید نماید.

مثال دیگر اپلیکیشن آموزش آشپزی سرآشپز ۲۴ است که از این شیوه‌ی کسب درآمد تبلیغاتی استفاده کرده است. کاربران این اپلیکیشن برای مطالعه‌ی دستور غذاهای غیر رایگان، می‌توانند یک ویدئو تماشا کنند. ایده‌ی جالب دیگری که این اپلیکیشن از آن استفاده کرده و با اعلام آن به کاربر، باعث ایجاد حس وفاداری کاربر و افزایش نرخ بازگشت او می‌شود این است که با تماشای ۲۰۰ ویدئوی تبلیغاتی (درواقع با مطالعه‌ی ۲۰۰ دستور غذای غیر رایگان از طریق تماشای ویدئو) تمامی دستور غذاهای اپلیکیشن به‌صورت رایگان به کاربر عرضه می‌شوند و تبلیغات از اپلیکیشن حذف می‌شود. درواقع توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن با انجام محاسبات طول عمر و درآمد متوسط قابل کسب از هر کاربر، مدل تبلیغاتی مطلوب را برای اپلیکیشن خود طراحی کرده‌اند.

یکی از راه‌کارهای دیگر برای استفاده از تپسل، پیاده‌سازی دیوار تبلیغات و تعریف بسته‌های محتوایی متناسب با قیمت آن‌هاست که کاربران با انجام فعالیت‌های متفاوت تبلیغاتی مثل تماشای کامل ویدئو، فالو اینستاگرام و تلگرام، شرکت در نظرسنجی و ... امتیاز به دست می‌آورند و سپس با این امتیازها بسته‌های محتوایی تعریف‌شده توسط توسعه‌دهنده را خریداری می‌کنند. در بین روش‌های متفاوت پیاده‌سازی تبلیغات درون برنامه‌های محتوایی، استفاده از دیوار تبلیغات کمتر توصیه می‌شود زیرا در این اپلیکیشن‌ها معمولاً کاربر به دنبال استفاده از محتوایی مشخص است و بسته‌های مختلفی که بدون سلیقه و نیاز او تعریف‌شده باشند ممکن است نظر وی را جلب نکنند؛ به همین دلیل چنانچه دلیل خاصی برای استفاده از دیوار تبلیغات تپسل ندارید، پیشنهاد ما برای اپلیکیشن‌های محتوایی استفاده از تبلیغات ویدئویی مستقیم است.

راه دیگر استفاده از تپسل در اپلیکیشن‌های محتوایی، اضافه کردن بخش حمایت از ما به اپلیکیشن است. بااینکه این روش، روشی مکمل و صرفاً برای افزایش درآمد تبلیغاتی است، اما اپلیکیشن‌هایی که کاربران زیادی دارند می‌توانند با استفاده از این راهکار بخشی از درآمد تبلیغاتی خود را تأمین کنند. کاربر با مراجعه به بخش حمایت از ما و تماشای کامل ویدئو از توسعه‌دهندگان اپلیکیشن محبوبش حمایت می‌کند.

حال که با نحوه‌ی پیاده‌سازی تپسل درون اپلیکیشن خود آشنا شدید، توجه شما را به این دو نکته جلب می‌نماییم:

1)       پیغام خطای تپسل: در پیاده‌سازی خود مطمئن شوید که چنانچه کاربر ویدئو را به‌صورت کامل تماشا نکرد و امتیاز به وی تعلق نگرفت او را از این مسئله آگاه کنید. به‌عبارت‌دیگر، وقتی کاربر در میانه‌ی تماشای ویدئو دکمه‌ی بازگشت را لمس کرد، پیغامی را برای او بفرستید که در صورت عدم تماشای کامل ویدئو جایزه‌ی موردنظرش را دریافت نخواهد کرد.

2)       حفظ جریان درآمدی اصلی: مدل درآمدی هر اپلیکیشن به سیاست داخلی تیم آن مربوط است. اگر مدل درآمدی شما به صورتی طراحی‌شده که پرداخت مستقیم کاربران در آن از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است و مایلید که تبلیغات و جریان درآمدی فرعی شما هیچ بخشی از جریان درآمدی اصلی را اشغال نکنند، می‌توانید میزان استفاده کاربران از تبلیغات را محدود قرار بدهید. مثلاً به هر کاربر فقط سه بار در روز اجازه استفاده از جایزه (محتوا) تبلیغاتی را بدهید.

نظرات  (۱)

عالیه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی