تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

راهکارهای پیاده‌سازی بهینه تپسل درون اپلیکیشن

سه شنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۵:۲۱ ب.ظ

برای کسب درآمد از یک شبکه تبلیغاتی ویدئویی، لازم است با راهکارهای استفاده از تبلیغات مبتنی بر جایزه آشنا شویم و از تجربه اپلیکیشن‌های موفق از سراسر دنیا استفاده کنیم تا eCPM (درآمد موثر هزاره) را افزایش دهیم. ده راهکار برای افزایش درآمد را در این پست بخوانید.


راهکار اول: Adoption Rate چیست و چه تاثیری در درآمد ناشر دارد؟

نسبت تعداد کاربرانی که حداقل یک بار به تماشای تبلیغات پرداخته‌اند به کل کاربران را Adoption Rate می‌گویند. اولین قدم در راه افزایش درآمد ناشر، افزایش این کسر است.

مطابق آمارها تنها 5 درصد از کاربران یک اپلیکیشن پرداخت درون‌برنامه‌ای انجام می‌دهند، این یعنی Adoption Rate هر اپلیکیشن به صورت بالقوه حداقل 95 درصد است و میانگین این عدد برای اپلیکیشن‌های فعلی در ایران کمتر از 20 درصد است. اگر مایل به افزایش درآمد تبلیغاتی خود هستید و درصد کمی از کاربران شما نسبت به تماشای ویدئوی تبلیغاتی اقدام می‌کنند، گام اول تسهیل تماشای ویدئو و ترغیب همه کاربران به انجام این کار است.

فردا یک راهکار عملی برای افزایش Adoption Rate را منتشر ارسال خواهد کرد؛ قبل از آن چند دقیقه اپلیکیشن خود را مرور کنید و به این سوال پاسخ دهید که "برای افزایش تعداد کاربرانی که تبلیغ را تماشا می‌کنند، راهکار اختصاصی اپلیکیشن من چه خواهد بود؟"


راهکار دوم: باید و نبایدهایی برای افزایش Adoption Rate

مهم‌ترین راهکار برای افزایش Adoption Rate دسترسی آسان کاربر به دکمه‌ای برای تماشای ویدئو است. اصولا کاربر زمانی به تماشای ویدئوی تبلیغاتی روی می‌آورد که برای طی مرحله به سکه/الماس/پول و ... نیاز دارد، در این زمان است که پیشنهاد تماشای ویدئوی تبلیغاتی به کاربرانی که اکثر آن‌ها تمایلی به پرداخت مستقیم درون برنامه‌ای ندارند می‌تواند تعداد درخواست‌های تماشای ویدئو را از سمت اپلیکیشن افزایش داده و تماشای تبلیغ را برای کاربر تبدیل به یک فعل مطلوب کند و به تجربه کاربری اپلیکیشن آسیب نزند.

اگر قصد افزایش Adoption Rate اپلیکیشن خود را دارید:

نباید:

  •     امکان تماشای ویدئو را فقط برای کاربرانی که از مرحله‌ای بالاتر رفته‌اند فراهم کنید.
  •     دکمه‌ی تماشای ویدئو را در قسمتی از اپلیکیشن قرار دهید که همه کاربران به‌صورت مداوم به آن مراجعه نمی‌کنند.

باید:

  •    زمانی که پیام "سکه/الماس/پول کافی ندارید" به کاربر نمایش داده می‌شود، پیشنهاد تماشای ویدئو و دریافت رایگان به او داده شود.
  •     دکمه‌ای که توجه کاربر را به تماشای ویدئو جلب کند در صفحه‌ی اول اپلیکیشن قرار دهید.
  •     یک قسمت از فروشگاه اپلیکیشن خود را به دریافت رایگان در ازای تماشای ویدئو اختصاص دهید.

 

راهکار سوم: فرکانس تبلیغات در یک روز چه تاثیری بر درآمد و تجربه کاربری من دارد؟

آمارها نشان می‌دهند ناشرین مهم‌ترین نگرانی خود هنگام تعیین تعداد تبلیغ تماشا شده توسط یک کاربر در یک روز را مطابق تصویر فوق توصیف کرده‌اند، اما تحقیقات دانشگاه سان‌فرانسیسکو بیان داشتند که فرکانس تبلیغات تماشا شده توسط کاربر تاثیری در نرخ حذف اپلیکیشن و کاهش نرخ بازگشت او به اپلیکیشن ندارد. آن‌چه فاکتور مهم در این دو نرخ است، تجربه‌ی کاربری اپلیکیشن است. اگر تبلیغات را در محل‌های مناسبی قرار دهید، نگرانی در مورد افزایش تعداد تبلیغ‌های تماشا شده توسط کاربر بی‌معنی است، اما تعداد بیشتر تبلیغ تماشا شده توسط کاربر به معنای درآمد مستقیم بیشتر ناشر است.

در روزهای آتی منتظر تپسل باشید تا با ارائه‌ی راهکارهایی، طریقه افزایش تعداد نمایش تبلیغ‌ها بدون آسیب به تجربه‌ی کاربری را با شما در میان بگذارد.


راهکار چهارم: تماشای یک ویدئوی کوتاه و 2x

یکی از موثرترین راه‌ها برای ترغیب کاربران به تماشای ویدئوی تبلیغاتی پیشنهاد دریافت 2x به ازای تماشای کامل ویدئو است. منظور از 2x این است که کاربر در ازای تماشای یک ویدئوی تبلیغاتی چیزی را برای خود دو برابر کند. چند مثال عملی از این راهکار عبارتند از:

  • در انتهای یک مرحله که پس از پیروزی تعداد امتیاز/سکه/جایزه کاربر به او اعلام می‌شود، دکمه‌ای با عنوان "جایزه دو برابر بگیر" وجود داشته باشد که کاربر با کلیک بر روی آن یک ویدئوی کوتاه تماشا کند و دریافتی او دو برابر شود.
  • این امکان می‌تواند فقط زمانی که کاربر رکورد خود را در طی یک مرحله جابه‌جا کرده است به وی اعطا شود.
  • این امکان می‌تواند به صورت تصادفی و به تعداد محدود در شبانه‌روز به کاربر اعطا شود.
  • این امکان می‌تواند فقط پس از مرحله‌ها و ماموریت‌های مهم به کاربر اعطا شود.
  • وقتی جایزه‌ی روزانه/گردانه شانس/شانس روزانه به کاربر هدیه می‌شود، با تماشای یک ویدئو این جایزه را برای خود دو برابر کند. البته می‌توان شرط دریافت جایزه‌ی روزانه را به طور کلی تماشای یک ویدئو قرار داد و در هر ورود کاربر به اپلیکیشن، ابتدا او را با یک صفحه برای تماشای ویدئو و دریافت جایزه روزانه مواجه کرد. این کار به افزایش Adoption Rate هم کمک خواهد کرد.
  • بازی‌هایی که پس از یک دوره غیبت کاربر، هنگام حضور مجدد او مقدار امتیاز کسب‌شده در این مدت را به وی اطلاع می‌دهند هم می‌توانند امکان دو برابر کردن این امتیاز از طریق تماشای یک ویدئوی تبلیغاتی را فراهم کنند.

راهکار پنجم: تماشای ویدئو و مفهوم ویدئو در اپلیکیشن‌ها

مفهوم زمان در بسیاری از اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها نقش دارد. چگونه از این مفهوم برای تماشای بیشتر ویدئوها توسط کاربران استفاده کنیم؟

  • در بازی‌هایی که کاربر برای یک ارتقا یا آپگرید ویژگی‌های قهرمان، رفتن به مرحله‌ی بعد، ساختن یک قسمت از بازی استراتژیک، دریافت اتومبیل تازه خریداری‌شده، پر شدن بنزین و ... باید مدت زمان مشخصی را منتظر باشد، می‌توان به او پیشنهاد تماشای یک ویدئوی کوتاه تبلیغاتی و صفر شدن زمان را داد.
  • بهتر است این امکان در زمان‌های انتظار طولانی‌تر از 5 دقیقه به کاربر پیشنهاد شود تا انگیزه لازم برای تماشای یک ویدئوی 30 ثانیه‌ای به او داده شود.
  • بهتر است اگر زمان بخشی از مفاهیم اصلی بازی شما است، این امکان را به تعداد محدودی در شبانه‌روز به کاربر اعطا کنید تا تجربه کاربری اصلی شما تغییری نکند.
  • در بازی‌های جدولی و اپلیکیشن‌هایی که کاربر با محدودیت زمانی خاصی در طی یک مرحله یا قسمت مواجه نیست، می‌توانید میانگین زمانی طی مرحله توسط کاربران دیگر با توجه به سطح دشواری آن مرحله یا قسمت را مشخص کنید. اگر کاربری بیش از این زمان برای طی مرحله زمان سپری کرد، به او پیشنهاد تماشای یک ویدئوی کوتاه تبلیغاتی و یا اعطای چند سکه/الماس/پول را بدهید.

  راهکار ششم: تماشای ویدئو و شانس دوباره برای ادامه

یکی از کلیدی‌ترین زمان‌هایی که می‌توانید کاربر را به تماشای تبلیغ با کمال میل وی دعوت کنید وقتی است که:

  • کاربر در میانه‌ی مرحله یا قسمتی از اپلیکیشن شکست می‌خورد، علی‌الخصوص اگر این شکست در جایی بالاتر از رکوردهای قبلی وی رخ داده باشد. تحقیقات نشان می‌دهند کاربر در هنگام شکستن رکوردهای خود 40 درصد هیجان‌زده‌تر و تاثیرپذیرتر است. می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و به او که تشنه‌ی یک شانس دوباره است، امکان ادامه‌ی مرحله با تماشای یک ویدئو را بدهید.

  • کاربر در میانه‌ی یک مرحله/ماموریت/قسمت با کمبود مهمات/پول/سکه/سلامتی مواجه شده است و اگر به زودی توان کسب آن را پیدا نکند آن مرحله را می‌بازد. پیشنهاد تماشای ویدئو در میانه‌ی یک مرحله، اگر مطابق با نیاز کاربر به او ارائه شود، مورد استقبال واقع خواهد شد. حتی اگر این امکان چندین و چند بار در روز رخ بدهد، بدون آسیب به تجربه‌ی کاربری درآمد خود را افزایش داده‌اید. این شیوه‌ی پیاده‌سازی، علاوه بر افزایش درآمد، سبب افزایش مدت زمان حضور کاربر در بازی و درگیری بیشتر او خواهد شد.

راهکار هفتم: تماشای ویدئو برای شروع بهتر

برخی بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها در شروع هر مرحله/ماموریت/قسمت مقداری دارایی اولیه مثل پول/سلاح/سکه به کاربر می‌دهند تا با استفاده از آن‌ها آغاز کند و سپس براساس عملکرد خود این مقدار را افزایش داده و مسیر مطلوب را طی کند. می‌توان در ابتدای هر مرحله/ماموریت/قسمت به کاربر پیشنهاد داد که با تماشای یک ویدئوی تبلیغاتی مقدار دارایی اولیه‌ی بیشتری داشته باشد و با قدرت بیشتری آغاز نماید.


راهکار هشتم: تماشای ویدئو برای تخفیف و امکانات ویژه

اگر کاربر برای خرید امکانات مختلف درون اپلیکیشن شما مجبور به پرداخت تعداد مشخصی سکه/الماس/پول است، در کنار هر یک از اقلام خود تخفیفی چند درصدی به ازای تماشای ویدئو به کاربر ارائه دهید. مهم است که این امکان را نه در بخش فروشگاه اصلی که محل پرداخت وجه ریالی است، بلکه در جاهایی که کاربر با خرج وجوه درون برنامه‌ای نسبت به خرید اقدام می‌کند فراهم کنید.

صورت دیگر این راهکار این است که وقتی کاربر قصد فروش اقلام تولیدی توسط خودش را دارد (مثلا در بازی‌های استراتژیک و شهرسازی، تربیت بازیکن در بازی‌های ورزشی و ...) به او پیشنهاد شود که با تماشای یک ویدئوی تبلیغاتی، فروش را به قیمت 2 برابر انجام دهد.

یک پیشنهاد دیگر برای استفاده از این راهکار این است که با تماشای ویدئوی کوتاهی یک بار در شبانه‌روز امتیازهای منفی کسب‌شده توسط کاربر در آن روز نصف شود.

هم‌چنین یکی از موثرترین راهکارها این است که یک امکان از بازی را فقط در ازای تماشای ویدئو به کاربران خود بدهید. یک مثال از این امکان، تبدیل وجوه مختلف بازی به هم از طریق تماشای ویدئو است. هر اپلیکیشن می‌تواند امکان ویژه‌ای برای خود تعریف و کاربران خود را ترغیب به تماشای ویدئو کند. 


راهکار نهم: تماشای ویدئو برای افزایش مستقیم مدت حضور کاربر

یکی از راهکارها برای ترغیب کاربر به حضور بیشتر در اپلیکیشن و افزایش درآمد تبلیغاتی، این است که کاربر پس از تماشای یک ویدئو جایزه‌ای که برای او در نظر گرفته شده مثلا یک خط بنزین- را دریافت کند و به او اعلام شود اگر تا کمتر از 5 دقیقه بعد از آن جایزه استفاده کند، می‌تواند مجددا ویدئو تماشا کند و این بار 2 برابر جایزه دریافت کند، باز اگر جایزه‌ی دوم که 2 برابر یعنی مثلا 2 خط بنزین بوده است- را تا کمتر از 10 دقیقه بعد استفاده کند می‌تواند با تماشای مجدد ویدئو 3 برابر جایزه بگیرد و به همین ترتیب، تا 5 برابر این امکان را به کاربر داد و او را ترغیب کرد که یک ساعت به‌طور مداوم از اپلیکیشن استفاده کند.

برای اطلاع از اهمیت مدت زمان حضور کاربر در اپلیکیشن و تاثیر آن بر جریان درآمدی کلی خود، این پست از بلاگ تپسل را در مورد آمارهای یک اپلیکیشن مطالعه کنید.


راهکار دهم: تماس با تپسل؛ تپسل برای افزایش درآمد شما اینجاست

در 9 روز گذشته سعی کردیم با تعریف دو شاخص و ارائه‌ی چند راهکار، چراغ‌های ذهن شما را برای ایده‌های افزایش درآمد تبلیغاتی اپلیکیشنتان روشن کنیم؛ اما این پایان راه نیست. تپسل که از ابتدا با هدف کمک به ناشرین برای افزایش درآمد خود فعالیتش را آغاز کرده است، همواره آماده است تا به ایشان در این زمینه کمک کند. یک بار اپلیکیشن خود را کامل مرور کنید و به راهکارهای مختلف برای پیاده‌سازی تبلیغات در قسمت‌های متفاوت آن فکر کنید، ما هم در تپسل منتظرتان هستیم تا در صورت درخواست کمک، با بررسی داده‌های تبلیغات در اپلیکیشن شما، مقایسه‌ی آن‌ها با رقبای هم‌سطحتان و ارائه‌ی تجربه‌مان در پیاده‌سازی‌های مختلف طی کردن راه را برایتان آسان کنیم.


آپدیت یلدا را آغاز کنید و با تپسل در تماس باشید. زمستان دل‌گرم‌کننده‌ای را برای تپسلی‌ها آرزومندیم.

نظرات  (۳)

با سلام
تپسل واقعا عالی هست ، اما متاسفانه تبلیغات در بازی ما خیلی زود تمام میشود !
کاشک میشد سیستم تبلیغات متقابل را برای زمانی که تبلیغاتی برای کسب درامد وجود ندارد انجام داد
یعنی نمایش تبلیغات متقابل بدون کسب درامد و در ازای نمایش برنامه ما در برنامه سایرین نمایش داده شود
کاری مشابه به سیستم ادوارد
پاسخ:
با سلام و احترام
از حسن نظر شما نسبت به تپسل متشکریم.
تنوع کمپین های تپسل رو به افزایش است و این رشد در ماه های اخیر برای ناشرین محسوس بوده است. امیدواریم در آینده با بیشتر شدن تعداد کمپین ها، وضعیت ایده آل برای ناشرین محقق شود. در مورد سیستم تبلیغات متقابل، در حال حاضر چنین امکانی در تپسل هم وجود دارد. برای اطلاع از شرایط استفاده از این امکان، می توانید با ایمیل info@tapsell.ir در تماس باشید (لطفا شماره تماس خود را هم در ایمیل مرقوم بفرمایید.) تا بخش پشتیبانی تپسل شما را راهنمایی کند.

با سلام و احترام

اگر در پیاده سازی این روش ها مشکلی داشتیم مثلا در کدی که نوشتیم خطا داد میتوانید به ما کمک کنید؟
پاسخ:
سلام
وقت بخیر

بله در صورت وجود هرگونه ابهام و سوال فنی می توانید از طریق ایمیل technical.tapsell@gmail.com پاسخ خود را دریافت کنید.

با احترام
تپسل
تپسل خیلی خوب و اصولی تا اینجا عمل کرده و از نظر من بهترین سیستم تبلیغات ویدیویی تو ایران محسوب میشه.
امیدوارم با همین قدرت ادامه بده.
پاسخ:
از حسن نظر شما متشکریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی