تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

توسعه و گسترش هوشمندانه

در گام آخر از مجموعه گام‌های مورد نیاز برای بالا بردن احتمال موفقیت یک اپلیکیشن، تمرکز خود را بر توسعه و یافتن بازار جدید و گسترش تعداد کاربرانتان بگذارید. اقدام‌هایی که در این مقوله می‌گنجند، بسیار متنوع و اکثر اوقات مبتکرانه هستند. در این پست قصد داریم برخی از این اقدامات را باهم مرور کنیم.

یکی از مهم‌ترین و پایه‌ای‌ترین اقدامات مورد نیاز در این زمینه، گرفتن بازخورد از کاربران و حرکت در جهت کسب رضایت اکثریت آن‌هاست. شما می‌بایست ذائقه و سلیقه‌ی کاربران خود را طی زمان بشناسید؛ آن‌ها را دسته‌بندی کرده و برای هر دسته در صورت امکان، ظاهر و فضای اپلیکیشن را شخصی‌سازی کنید. وقتی برای کاربر خود notfication ارسال می‌کنید از ویژگی‌های آزمون A/B استفاده کنید تا کاربرتان را بشناسید و به زبانی که برای او جذاب‌تر است با وی صحبت کنید. با استفاده از این اطلاعات در اپلیکیشن‌های بعدی نیز می‌توانید کاربران خود را وفادارتر کنید.

شرکت بازی‌سازی سوپرسل در بازی‌های clash of clans و boom beach از این تکنیک استفاده کرده و توانسته است از این طریق آینده و نتایج کسب‌وکار را پیش‌بینی کند؛ هم‌چنین هزینه توسعه‌ی محصول و ورود به بازار خود را بسیار کمتر کرده و می‌تواند سریع‌تر وارد بازار ‌شود.

کاربران اپ‌ها به‌شدت علاقه‌مند هستند که در دنیای مجازی خود را از دیگران متمایز کنند و به همین دلیل است که برای خود اسم‌های عجیب‌وغریب یا آواتارهای جالب انتخاب می‌کنند. در برنامه‌ای که توسعه داده‌اید‌ این امکان را برای کاربر فراهم کنید. ساده‌ترین راه این است که اجازه دهید او در جدول رده‌بندی برای خود یک آواتار داشته باشد.

گاه ویژگی‌هایی که فقط برای مدت محدودی در یک اپلیکیشن فعال می‌شوند می‌توانند تعامل کاربر را با بازی افزایش دهند و بر جذابیت‌های اپلیکیشن را بیفزایند. بازی Battle Nations تابه‌حال چندین کاراکتر بازی طراحی کرده و به کاربران اجازه داده است که ظرف مدت ۲۴ ساعت آن کاراکترها را بخرند. پس‌ازاین مدت، تنها کاربرانی که خرید کرده‌اند، کاراکتر مذکور را در اختیاردارند و باقی بازیکنان می‌دانند که دیگر به آن دسترسی نخواهند داشت.

غول‌های بازی را جدی بگیرید. وقتی کاربر غول یک مرحله را رد می‌کند، دلیلی برای بازگشت به آن مرحله و بازی مجدد ندارد. حال تصور کنید که در صورت شکست دادن یک غول، به‌احتمال ۵ درصد جایزه خیلی خوبی به کاربر داده شود که می‌تواند در مراحل بعدی بازی از آن استفاده کند. این کار باعث می‌شود که کاربر حتی وقتی ۱۰ یا ۲۰ مرحله جلوتر است، بازگردد و به امید دریافت آن جایزه مرحله‌ی قدیمی را مجددا" بازی کند. به‌این‌ترتیب می‌توانید تعامل کاربر را با اپلیکیشن خود افزایش دهید.

برای بازی خود فوروم، کانال و گروه تلگرامی، و ویکی راه بیندازید. این راهکاری است که از طریق آن کاربرها با ویژگی‌های بازی شما بیشتر آشنا می‌شوند، به شما بازخورد می‌دهند و برای هم کری‌ می‌خوانند. نگاهی به ویکی بازی Battle Nations یا تالار گفتگوی بازی هشت خوان بیندازید.

مناسبت‌ها را از دست ندهید. کاربران در هنگام تعطیلات فعال‌تر می‌شوند، پس با ارائه تخفیف آن‌ها را به سمت اپلیکیشن خود سوق دهید تا زمان آزادشان را با شما سپری کنند و در آینده در بازی شما فعال‌تر باشند. در مناسبت‌ها می‌توانید شخصیت‌های جدید به بازی اضافه کنید یا مثلاً مرحله‌ای را به مناسبت عید نوروز با حال و هوای عید تهیه کنید.

راهکار دیگری که توسط شرکت‌های بزرگ فعال در این زمینه به کار گرفته‌شده‌است، استفاده از شخصیت‌های محبوب و پتنت شده۱ در اپلیکیشن‌هاست. به‌کارگیری این‌گونه شخصیت‌های محبوب با انتقال دهان‌به‌دهان۲ باعث رشد و گسترش سریع اپلیکیشن شما می‌شود.

1- IP: Intellectual Property

2- Word of mouth

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۱/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی