تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

برگزیدگان سال ۹۴ چگونه از تپسل استفاده کردند؟

سه شنبه, ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۴:۴۸ ب.ظ

پس از نظرسنجی انجام‌شده برای انتخاب بهترین بازی ایرانی از دید مردم و کافه‌بازار در همایش سالانه‌ی این شرکت، دو بازی صفر تا صد و Quiz of Kings به‌عنوان برترین بازی‌های سال ۹۴ برگزیده شدند. هر دو بازی، از تپسل به‌عنوان سیستم تبلیغات درون برنامه‌ای خود استفاده و جریان درآمد فرعی خود، یعنی درآمد حاصل از تبلیغات را با استفاده از راه‌کارهای جذاب و کاربرپسند تپسل تأمین می‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، تپسل در بین توسعه‌دهندگان حرفه‌ای ایرانی به‌عنوان بهترین و قابل‌اعتمادترین سیستم تبلیغاتی پذیرفته‌شده است. در ادامه‌ی پست‌های طراحی بهترین مدل درآمد تبلیغاتی (۱) و (۲)، در این پست می‌خواهیم به مدل درآمدی و پیاده‌سازی تبلیغات در دو بازی برتر سال ۹۴ نگاهی بیندازیم و با بررسی آن‌ها در این زمینه، به توسعه‌دهندگان دیگر کمک کنیم تا با پیاده‌سازی بهینه‌ی تبلیغات، درآمد خود را افزایش دهند.

بازی صفر تا صد: در این بازی که در سبک مسابقه و سرعت طراحی شده است، الماس چرک کف دست است! تمامی اقلام موردنیاز برای برنده شدن در هر مسابقه‌ی سرعتی بین ماشین‌ها، از ماشین آخرین سیستم تا تعمیرکار و بنزین و ... با الماس قابل‌خرید هستند. گاراژ جایی است که کاربر در آن می‌تواند وضعیت کلی ماشین خود را مشاهده کند و ارتقاهای موردنظرش را بدهد. وقتی کاربر وارد گاراژ (جایی که کاربر تغییرات و شخصی‌سازی‌های مطلوبش را برای پیشرفت در بازی انجام می‌دهد) می‌شود، با دکمه‌ی بزرگ الماس رایگان مواجه می‌شود و با کلیک بر روی آن و تماشای کامل ویدئو، یک الماس رایگان دریافت می‌کند. کاربر می‌تواند بعد از دریافت الماس در قسمت مطلوبش از آن استفاده کند.

بازی Quiz of Kings: این بازی که موفق‌ترین بازی فارسی در سبک Trivia است بیش از ۸۰ درصد درآمد خود را از راه پرداخت مستقیم کاربران درون برنامه تامین می‌کند، اما به عنوان درآمد فرعی به کاربران امکان می‌دهد که از دو طریق از تبلیغات برای پیشرفت در بازی استفاده کنند.

اول: کاربر با کلیک بر روی آیکون هدیه در صفحه‌ی اصلی بازی وارد صفحه‌ای می‌شود که در آن با انجام کارهای مختلف می‌تواند سکه‌ی رایگان دریافت کند. اولین گزینه‌ی این صفحه‌، مشاهده‌ی فیلم است. کاربر با کلیک بر روی این گزینه و تماشای کامل ویدئوی تبلیغاتی ۳۰ سکه رایگان دریافت می‌کند و می‌تواند از این سکه‌ها در قسمت‌های مختلف بازی (مثلاً برای راهنمایی در حل سؤال‌ها) استفاده کند. بعد از مشاهده‌ی یک ویدئو تا مدت مشخصی (۹ ساعت) امکان استفاده از تبلیغات وجود ندارد و این مدت‌زمان تا امکان مشاهده ویدئوی بعدی به کاربر نمایش داده می‌شود. به‌این‌ترتیب کاربر می‌داند که اگرچند بار در شبانه‌روز به اپلیکیشن مراجعه کند می‌تواند جایزه‌ی رایگان به دست بیاورد و این مسئله نرخ بازگشت روزانه‌ی اپلیکیشن را افزایش می‌دهد.

دوم: تعداد مسابقات دو نفره برای هر کاربر منحصر به پنج بازی هم‌زمان است. چنانچه کاربر بخواهد درآن‌واحد بیش از این تعداد رقابت داشته باشد، یا باید ۳۰ سکه بپردازد و یا با تماشای یک ویدئوی تبلیغاتی، به او مجوز انجام یک بازی جدید داده می‌شود. این استراتژی خلاق باعث می‌شود علاوه بر کسب درآمد توسعه‌دهنده، کاربر از اپلیکیشن بیشتر استفاده کند و درگیری او را با بازی افزایش بیابد. این مسئله مؤید این ادعاست که اگر از تبلیغات به‌درستی در اپلیکیشن استفاده شود، نه‌تنها رضایت کاربران مخدوش نخواهد شد، بلکه موفقیت اپلیکیشن در جلب نظر کاربران افزایش خواهد یافت.

حال توجه شما را به نکاتی که در مدل تبلیغاتی هر دو بازی رعایت شده‌اند جلب می‌کنیم:

ثابت بودن جایزه مستقل از قیمت تبلیغات: در بازی صفر تا صد، به ازای تماشای هر تبلیغ، یک الماس رایگان به کاربر هدیه می‌شود و در بازی Quiz of Kings کاربر به ازای تماشای هر ویدئو، ۳۰ سکه‌ی رایگان دریافت می‌کند و یا امکان انجام یک مسابقه‌ی جدید به او داده می‌شود. این کار باعث می‌شود کاربر درگیر محاسبات قیمتی نشود و در روند لذت وی از بازی وقفه‌ای ایجاد نشود.

تبلیغات محدود با فاصله زمانی مناسب: در هر دو بازی، هر کاربر فقط می‌تواند تعداد محدودی تبلیغ تماشا کند. با این کار، توسعه‌دهندگان این دو بازی به کاربرانی که پرداخت مستقیم دارند ارج نهاده‌اند و با این کار سبب تقویت درآمد اصلی خود شده‌اند. از طرف دیگر، کاربران هم به علت محدودیت تبلیغ، تعداد بار بیشتری در شبانه‌روز به اپلیکیشن مراجعه می‌کنند.

استفاده از دکمه‌ی تبلیغات در جایی که همه‌ی کاربران آن را مشاهده کنند: هر دو بازی، دکمه‌ی تبلیغات را در صفحات اصلی خود قرار داده‌اند. قرار دادن دکمه‌ی تبلیغات و دریافت هدیه‌ی رایگان در صفحه‌ی اصلی، راهکاری است که تقریباً همه‌ی اپلیکیشن‌های پردرآمد تپسل از آن استفاده می‌کنند و با این کار درآمد تبلیغاتی خود را افزایش می‌دهند.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی