تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

بهترین مدل کسب درآمد تبلیغاتی را طراحی کنید

شنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۵۳ ق.ظ

به‌طورکلی مدل‌های درآمدی متفاوتی برای کسب درآمد از یک اپلیکیشن وجود دارد. (برای آشنایی با مدل‌های مختلف درآمدی این مطلب را مطالعه نمایید.) یکی از این مدل‌ها، کسب درآمد از طریق تبلیغات است، اما در هر مدل درآمدی می‌توان با شناخت بهتر، روش بهینه‌ای را برگزید. با ما همراه باشید تا به شما در یافتن بهترین مدل درآمد تبلیغاتی برای اپلیکیشنتان کمک کنیم.

 

توضیح سه اصطلاح:

نمایش تبلیغات تپسلی برای اپلیکیشن‌هایی که پرداخت درون‌برنامه‌ای دارند به دو دسته‌ی مستقیم و غیرمستقیم تقسیم می‌شود. در نمایش مستقیم، وقتی کاربر برای دریافت یکی از تجهیزات درون اپلیکیشن، درخواست انجام یک تبلیغ (مثلاً تماشای یک ویدئو) را اعلام می‌کند، توسعه‌دهنده با الگوریتمی (که احتمالاً انتخاب گران‌ترین تبلیغ است)، آن را به کاربر نمایش می‌دهد و کاربر اختیاری در انتخاب تبلیغ موردنظرش ندارد. پس از انجام تبلیغ، ارزشی مطابق تعاریف بازی (مثلاً الماس یا سکه یا سنگ یا ...) به‌حساب کاربر اضافه می‌گردد تا به‌وسیله‌ی آن بتواند تجهیزات موردنظرش را بخرد. در نمایش غیرمستقیم، دیواری از تبلیغات به کاربر نشان داده می‌شود که کاربر با انتخاب خودش می‌تواند تبلیغ موردعلاقه‌اش (که احتمالاً گران‌ترین تبلیغ است) را انجام بدهد و تعدادی شیتیل جمع‌آوری کند. سپس بسته به تعریف ارزش رایج در اپلیکیشن، کاربر می‌تواند با استفاده از شیتیل‌هایش وجه رایج (الماس یا سکه یا سنگ یا ...) را خریداری نماید.


انواع مدل‌های کسب درآمد تبلیغاتی


1)    نامحدود: ساده‌ترین نوع نمایش تبلیغات در اپلیکیشن این است که کاربر در هرزمانی که می‌خواهد بتواند وارد قسمت تبلیغات شود و به‌طور نامحدود تبلیغ تماشا کند و شیتیل یا وجه رایج بازی را دریافت نماید. (البته یکی از محدودیت‌های نمایش هر تبلیغ توسط تبلیغ‌دهنده‌اش مشخص می‌شود و او می‌تواند تعیین نماید تعداد نمایش تبلیغش به یک کاربر در یک بازه‌ی زمانی چقدر باشد.) این نوع نمایش تبلیغات گرچه مطلوب‌ترین نوع برای کاربران است و به آن‌ها فرصت می‌دهد بدون هیچ پرداخت مستقیمی بتوانند در اپلیکیشن شما از همه‌ی تجهیزات استفاده کنند، ولی راه اصلی درآمد شما، یعنی دریافت پرداختی کاربران وفادار که حاضر به خرج کردن در اپلیکیشن هستند را مسدود می‌کند. از طرفی، این روش میزان درگیری کاربر با اپلیکیشن شما را افزایش نخواهد داد. کاربر برای خرید یکی از تجهیزات اپلیکیشن شما، زمان زیادی را صرف تماشای تبلیغات می‌کند و این می‌تواند باعث شود که فرصت استفاده‌ی واقعی از اپلیکیشن شما برای او تقلیل معناداری پیدا کند.

2)   تبلیغ با فاصله‌ی زمانی خیلی زیاد: در این مدل، توسعه‌دهنده اجازه‌ی پخش تبلیغات را با فاصله‌ی زمانی خیلی زیاد (مثلاً روزی یک‌بار) می‌دهد و کاربران عملاً نمی‌توانند با استفاده از تبلیغات پیشرفتی در اپلیکیشن داشته باشند، یا این‌که باید زمان خیلی زیادی را (مثلاً چند روز) صرف کنند تا از این طریق بتوانند در بازی پیشرفت کنند؛ به همین دلیل این مدل برای کاربران مطلوب نخواهد بود و عملاً باعث ایجاد راه جدیدی برای درآمد شما نمی‌شود.

3)   تبلیغ با فاصله‌ی زمانی مناسب: در این مدل، کاربر در فواصل زمانی نه خیلی طولانی می‌تواند تبلیغ را تماشا کند و شیتیل یا وجه رایج اپلیکیشن را دریافت نماید. این مدل، طبق آمارهای تپسل و بررسی میزان موفقیت اپلیکیشن‌ها، بهترین مدل کسب درآمد تبلیغاتی برای نمایش مستقیم است. برای مثال، کاربر می‌تواند هر هشت ساعت تبلیغ تماشا کند و جایزه دریافت کند. این کار هم باعث افزایش نرخ بازگشت روزانه‌ی کاربر به اپلیکیشن می‌شود (در مثال مذکور، کاربر حداقل سه بار در شبانه‌روز به اپلیکیشن مراجعه می‌کند تا فرصت خرید رایگان را از دست ندهد) و هم جریان درآمدی جدیدی را برای توسعه‌دهنده ایجاد می‌کند به این معنی که هم کاربران وفادار به پرداخت مالی ادامه خواهند داد (چون تبلیغات نامحدود نیست و کفاف درگیری زیاد آن‌ها با اپلیکیشن را نمی‌دهد و نمی‌تواند نیاز آن‌ها را کاملاً تأمین کند.) و هم کاربرانی که حاضر به پرداخت مالی نبوده‌اند متوجه می‌شوند که می‌توانند از اپلیکیشن استفاده کنند و با نرخ بالای مراجعه برای دریافت جایزه‌های تبلیغات، درگیری آن‌ها با بازی به‌مرور افزایش خواهد یافت. البته این‌که فاصله‌ی زمانی مناسب برای اپلیکیشن شما چقدر است و بهینه‌ترین حالت برای هر کاربر چه فاصله‌ای ست باتجربه کردن حالات مختلف و آزمون‌های A/B ممکن می‌شود اما علی‌الحساب این را هم مدنظر داشته باشید که لزومی ندارد این فاصله‌ها در هرروز و برای هر کاربر یکسان باشند. درواقع به دست آوردن بهترین الگو برای افزایش نرخ بازگشت روزانه‌ی کاربر به بازی، از قدم‌های اول برای کسب درآمد همیشگی از تبلیغات است.

 

 

دو راه‌حل میان‌بر:

  • در نمایش غیرمستقیم (دیوار تبلیغات) این مسئله زیاد پیش می‌آید که کاربر به صفحه‌ی تبلیغات مراجعه کرده و تمام تبلیغات را انجام دهد تا به مرز محدودیت تبلیغ‌کننده برای نمایش برسد و دیگر تبلیغی آماده‌ی نمایش نباشد. بهتر است هر وقت تبلیغی آماده‌ی نمایش است، به طریقی به کاربر اعلام نمایید تا هم درآمد شما تأمین شود و هم کاربر بیشتر به اپلیکیشن سر بزند. برای مثال می‌توانید به قسمت سنگ رایگان بازی هشت‌خوان نگاهی بیندازید که هر وقت تبلیغی آماده‌ی نمایش باشد با یک علامت تعجب قرمز به کاربر اعلام می‌شود.
  • معمولاً فقط 5 درصد از مشتریان به فروشگاه اپلیکیشن نگاهی می‌اندازند و اگر جایی که قرار است کاربر درخواست نمایش تبلیغ را بدهد در فروشگاه باشد، تعداد زیادی از کاربران متوجه وجود تبلیغات نخواهند شد و این یعنی جریان جدید درآمدی توسعه‌دهنده هم ایجاد نمی‌شود. علی‌الخصوص برای نمایش مستقیم، بهتر است دکمه‌ی تماشای تبلیغ و دریافت وجه رایج یا شیتیل را جایی در صفحه‌ی اصلی بازی قرار دهید که کاربران در نگاه اول متوجه وجود این راه جدید در اپلیکیشن شوند و مطابق آنچه گفته شد، نرخ بازگشت روزانه‌ی آن‌ها به اپلیکیشن بیشتر شود. برای مثال، به بازی خروس‌جنگی مراجعه کنید که دکمه‌ی دریافت الماس رایگان را در صفحه‌ی اول قرار داده است و کاربر در فواصل زمانی مناسبی می‌توانند با لمس دکمه، تبلیغ تماشا کند و جایزه بگیرد.

 

تبلیغات مبتنی بر پاداش می‌توانند بهترین استراتژی برای افزایش درگیری کاربر با اپلیکیشن باشند، کافی است نگاه خود را در درجه‌ی اول به این مسئله معطوف کنید و نگاه سنتی را که در آن تبلیغات فقط راه کسب درآمد بودند، کنار بگذارید. درواقع، علیرغم تصور غالب، تبلیغات مبتنی بر پاداش برخلاف تبلیغات سنتی، با یک استراتژی مشخص می‌توانند سبب رضایت بیشتر کاربر شوند و نرخ بازگشت روزانه‌ی او به اپلیکیشن را افزایش دهند. معروف‌ترین مثال برای این مساله، بازی‌های کمپانی معروف Ketchapp هستند که همگی از طریق تبلیغات کسب درآمد می‌کنند و تبلیغات باعث ایجاد نرخ بازگشت روزانه‌ی بالایی برای کاربران آن‌ها شده است. مثال دیگر بازی Trivia Crack است که مدت‌ها صدرنشین بیشترین تعداد نصب بود و ورژن رایگان آن که دارای خرید درون برنامه‌ای و تبلیغات بود، موفقیت بیشتری نسبت به ورژن پولی آن بدست آورد. اگر توسعه‌دهنده هستید از همین امروز مدل کسب درآمدتان را مشخص کنید. این چند قدم اولیه را برای کشف مناسب‌ترین استراتژی در اپلیکیشن خود بردارید و هر وقت سؤالی داشتید حتماً آن را با کادر تپسل در میان بگذارید. ما در تپسل آماده‌ایم تا به شما کمک کنیم بهترین مدل درآمدی برای اپلیکیشنتان را بیابید.

  

نظرات  (۱)

با سلام
بنده یکی از توسعه دهندگان در زمینه بازی با موتور کانستراکت 2 هستم
با توجه به اینکه این موتور بازی سازی بسیار پیشرفت کرده و بازی های زیادی ساخته شده که از جمله آن می توان به بازی هایی همچون اگ لاین ، بنداز تو لیوان ، مختابه و ... که در برگزیده های مارکت بازار قرار گرفته اشاره کرد.
با توجه به کمبود یک سیستم تبلیغاتی خوب همچون تپسل لطفا تمهیدات لازم را جهت ساخت پلاگین مربوط به کانستراکت 2 انجام دهید منتظر پاسخ شما خواهیم بود
برای اطلاعات بیشتر در مورد این موتور بازی سازی و بازی های ساخته شده در آن به آدرس های زیر سری بزنید:
si2.ir
construct2.ir
scirra.blog.ir

با تشکر
پاسخ:
سلام
در برنامه کاری توسعه تپسل وجود دارد و به محض انتشار از طریق بلاگ اعلام خواهد شد.
از حسن ظن شما نسبت به تپسل سپاسگزاریم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی