تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

تپسل در سالی که گذشت

دوشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۶، ۰۸:۴۹ ق.ظ

در این مطلب، نگاهی اجمالی به تپسل در سالی که گذشت خواهیم داشت و علاوه بر بررسی پیشرفت‌های محصول تپسل، نگاهی به آمارها، جشنواره‌ها و رویدادها و چند اتفاق جانبی دیگر خواهیم داشت.

پیشرفت‌های محصول

تیم تپسل، محصولی که حالا یک سال و نیم از ارائه آن گذشته است، هر روز در تلاش بوده تا این محصول را به سرویسی درخور برای توسعه‌دهندگان و تبلیغ‌دهندگان ایرانی تبدیل کند و آخرین راهکارهای فنی و بازاریابی را به کار بگیرد. در نتیجه این تلاش هرروزه در سال 95، محصول تپسل ویژگی‌های جدید فراوانی را با هدف رفع نیازهای مشتریان و همکاران خود ارائه کرده است. مهم‌ترین این ویژگی‌ها عبارتند از:

  • انتشار نسخه سوم SDK تپسل، ویژگی‌های جدید فنی: تپسل با رصد دائمی بازار داخلی و خارجی و دریافت نقطه نظرات مختلف ناشرین و یافتن مهم‌ترین نیازها و پیشنهادهای ایشان، SDK فنی جدید خود را منتشر کرد که ویژگی‌های منحصر به فردی را در اختیار توسعه‎دهندگان قرار داده است. سریع‌ترین شروع نمایش ویدئو، معرفی انواع جدید تبلیغات بینابینی و تبلیغات پیش‌نمایشی، تبلیغ‌گاه‌ها و سرویس آنالیز داده‌های نمایش از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه از SDK است. ناشرین تپسل می‌توانند با استفاده از این نسخه، بدون نیاز به آپدیت اپلیکیشن، راه‎‌های مختلف پیاده‌سازی تبلیغات را تست و بهترین مدل را انتخاب کنند، بنابراین توصیه تپسل به همه ناشرین این است که از این نسخه به جای نسخه‌های قبل استفاده و از مزایای بی‌شمار آن بهره‌مند شوند.
  • تبلیغات نصبی: در سال 94 تپسل تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن‌ها را به تبلیغ‌دهندگان ارائه داد، کاربران با تماشای این ویدئوها با محصول مورد تبلیغ آشنا می‌شدند اما مهم‌ترین حسن تبلیغات دیجیتال، یعنی بررسی نتایج و راهنمایی کاربر به هدف دقیق و نهایی مورد نظر تبلیغ‌دهنده، از این طریق ممکن نبود، مخصوصا چون نمایش تبلیغ در اپلیکیشن‌ها مناسب‌ترین هدفمندی را برای تبلیغ یک اپلیکیشن پدید می‌آورد، تبلیغ‌دهنده مایل بودند از تبلیغات کلیک ویدئویی و نصب ویدئویی استفاده کنند. در سال 95 تپسل تبلیغات نصبی (Cost Per Install) را به بازار معرفی کرد و اپلیکیشن‌های زیادی از طریق این کمپین‌ها کاربر جدید جذب کردند. در ابتدای سال 95، رسیدن به این هدف برای تپسل یک چالش بود زیرا پیگیری این کمپین‌ها نیاز به همکاری با Third Party و شمارنده‌ها داشت، اما آمادگی اکوسیستم در کنار تلاش تیم فنی و دیتای تپسل باعث عبور از این مانع شدند.
  • تشکیل تیم کمپین: با شروع تبلیغات نصبی و لزوم بهینه‌سازی برای رضایت هرچه بیشتر تبلیغ‌دهندگان، تپسل تیمی برای مدیریت کمپین‌ها ایجاد کرد تا پشتیبانی سمت تبلیغ‌دهندگان هم مانند پشتیبانی سریع فنی در سمت ناشرین، محقق شود و بودجه کمپین‌ها با به کار گیری تجربه مدیر کمپین و نظارت او، بهینه خرج شود.
  • بنرهای متحرک: اگر از مشتریان قدیمی تپسل باشید، حتما به خاطر دارید که در انتهای ویدئو تصویر ثابتی به کاربر نمایش داده می‌شد که به‌طور کامل قابل کلیک بود و اگر کاربر به‌طور اتفاقی روی هر قسمتی از آن کلیک می‌کرد به لینک مربوطه هدایت می‌شد. تپسل در سال گذشته بنرهای متحرک (HTML) را معرفی کرد. این بنرها با قابلیت تحرک نقاط مختلف تصویر باعث جذابیت بیشتر و جلب توجه کاربر و وجود یک بستر اضافه در کمپین‌های تبلیغاتی می‌شوند. علاوه بر این، چون فقط دکمه و نه کل تصویر قابل کلیک است، باعث صرف دقیق‌تر و بهینه‌تر بودجه تبلیغاتی می‌شوند.
  • انتشار SDK برای پلتفرم‌های جدید: مطابق درخواست توسعه‌دهندگان، تپسل در سال 95 SDK تبلیغاتی خود را برای پلتفرم‌های گیم‌میکر و کانستراکت 2 منتشر کرد.

نگاهی به آمارها

  • تپسل در سال 95 بالغ بر 4,500,000,000 ثانیه معادل 144 سال ویدیوی تبلیغاتی پخش کرده است.
  • تپسل به‌طور متوسط درهر 10 دقیقه به اندازه یک شبانه روز کامل ویدیوی تبلیغاتی پخش کرده‌است.
  • در این سال بیش از 900 توسعه‌دهنده از تپسل در اپلیکیشن خود استفاده کرده‌اند.
  • فقط 23 درصد از کمپین‌های تپسل در سال 95، با هدف نمایش کامل ویدئو و باقی کمپین‌ها با اهداف کلیک و نصب اجرا شدند.

حضور در نمایشگاه‌ها  و حمایت‌های مالی و معنوی

در سالی که گذشت تپسل در جشنواره‌ها و رویدادهای متعددی حامی و شرکت‌کننده بود. ماراتن ساخت بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه جامع گلستان، لول‌آپ مجموعه‌ی فن‌افزار، استارتاپ ویکند بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ایرانا و استارتاپ گرایند اصفهان از جمله رویدادهایی بودند که با حمایت تپسل در سال 95 برگزار شدند. از طرف دیگر، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال 95 با حمایت از تپسل برای ارائه‌ی خدمات به بازی‌سازان ایرانی، همکاری‌های متعددی را با این مجموعه آغاز کرده است و این همکاری مهم‌ترین محل حضور تپسل در سالی که گذشت را رقم زد که حمایت از ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران در روزهای پایانی سال 95 بود. TGF ششم با حضور 2000 شرکت‌کننده از تیم‌های مختلف بازی‌سازی برگزار شد. همکاری تپسل و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در سال آتی اتفاق‌های خوبی را برای بازی‌سازان ایرانی رقم خواهد زد که اخبار آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و بلاگ تپسل اطلاع‌رسانی خواهند شد.

علاوه بر موارد نام‌برده‌شده تپسل در سالی که گذشت در GDX ششم، الکامپ و جشنواره وب و موبایل ایران هم شرکت کرد تا در کنار همکاران و مشتریان خود باشد تا در کنار هم برای بهبود اکوسیستم تبلیغات دیجیتال و اپلیکیشن‌های موبایل تلاش کنند. کسب مقام برتر در بخش تبلیغات آنلاین و سرویس‌های تبلیغاتی از نگاه داوران نهمین جشنواره وب و موبایل ایران، از جمله افتخارات تپسل در سال 95 بود.

مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی تپسل در سال آتی، حمایت از TGC و جشنواره بازیسازان مستقل، دو رویداد مهم و تاثیرگذار در حوزه اپلیکیشن‌ها است.

جشنواره‌ها و رویدادها

تپسل برای گسترش خانواده‌ی بزرگ ناشرین و تبلیغ‌دهندگان خود و همچنین برای اعطای هدایای مختلف به ایشان، چند جشنواره و رویداد مجازی را در سال 95 برگزار کرد. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • کمپین عیدانه سال 95: در این کمپین، به ناشرینی که مایل بودند به کاربران نهایی خود جوایزی ارسال کنند این امکان داده شد مسابقه برگزاری و کاربران برگزیده را به تپسل معرفی کنند. سپس تپسل هدایایی را برای کاربران تهیه می‌کرد و به همراه یادگاری‌های بازی برای کاربران ارسال می‌کرد. جنبه دیگر این کمپین، افزایش کلی درآمد ناشرین بود. در این کمپین ناشرینی که از SDK جدید تپسل استفاده کرده بودند، سهم درآمدی خود را 10 درصد افزایش می‌دادند.
  • کمپین تولد تپسل: در جشن تولد یک‌سالگی تپسل به ناشرین جدید، 15 درصد افزایش درآمد یک ماهه هدیه شد.
  • کمپین شب یلدا: تبلیغ‌دهندگان بسته‌های تخفیفی برای تبلیغات زمستانی خود دریافت کردند و ناشرین تپسل، در یک کمپین ده روزه، با راهکارهای پیاده‌سازی بهینه تپسل آشنا شدند.
  • کمپین عیدانه سال 96: افزایش درآمد ناشرین، طرح دعوت ناشر جدید، بسته‌های تخفیفی و 200 نصب رایگان از جمله هدایای کمپین عیدانه سال 96 هستند.

مصاحبه‌ها و داستان‌های موفقیت

برای اشتراک تجربیات موفق در اکوسیستم تبلیغات دیجیتال، در سال 95 سعی شد نمونه‌های موفق ناشرین تپسل از طریق مصاحبه و نمونه‌های موفق کمپین‌ها با اشتراک تجربیات مدیران کمپین‌ها از طریق پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی تپسل به اشتراک گذاشته شوند. انجام مصاحبه‌های فصلی با اپلیکیشن‌های کوییز آو کینگز، مهمان اصغرآقا، هشت‌خوان، بتلفیش، کفشدوزک، والیبال مدرن و سلحشوران، بررسی دلایل موفقیت بازی PokemonGo، انتشار دلایل موفقیت کمپین‌های تپسی و ... ذیل این بخش تپسل می‌گنجد.

چند اتفاق جانبی

  • در سالی که گذشت، اولین نظرسنجی بزرگ تپسل برای ناشرین برگزار شد تا وضعیت کلی بازاریابی برای اپلیکیشن‌ها در این مارکت مشخص شود. نتایج جالب این نظرسنجی از اینجا قابل دریافت هستند.
  • بیش از 80 درصد از بازی‌هایی که در ابتدای سال 94 تحت عنوان بازی‌های فاخر فارسی معرفی شدند، از ناشرین تپسل بودند و درصدی از بازی‌های برگزیده در همه رقابت‌ها و جشنواره‌های توسعه‌دهندگان با تپسل همکاری می‌کردند. دو بازی برگزیده سال در پنج‌شنبه‌بازار، تپسلی بودند.
  • تپسل در زمستان سال 95 همکاری خود را با اپلیکیشن‌ساز آنلاین پازلی آغاز کرد.
  • برای آشنایی بیشتر برندها و تبلیغ‌دهندگان با فرصت ویدئومارکتینگ، تپسل اسلایدهای آموزشی ویدئومارکتینگ را آماده و در بلاگ منتشر کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی