تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

نتایج کمپین عیدانه و تاثیر فصل تبلیغات بر درآمد ناشرین

چهارشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۳:۳۶ ب.ظ

کمپین عیدانه تپسل از ۲۰ اسفند تا ۲۰ فروردین اجرا شد و نتایج شگفت‌انگیزی داشت. در این پست کوتاه مروری بر ابعاد مختلف این کمپین داریم و چند نکته در مورد همراهی با تپسل در ادامه‌ی فصل بهار مطرح خواهد شد.

تعطیلات نوروز فرصت طلایی اپلیکیشن‌هاست. زمان بیشتر کاربران برای تفریح و رشد استفاده از بازی‌ها، باعث افزایش چشمگیر تعداد Requestها می‌شود. مطابق این پیش‌بینی، این اتفاق خوب امسال هم در تپسل افتاد و تعداد درخواست‌های ارسالی از سمت اپلیکیشن‌ها برای نمایش ویدئو در مدت کمپین عیدانه، ۱.۵ برابر شد. تبلیغ‌دهندگان و برندها هم از این استقبال کاربران مطلع هستند و مایلند در این فصل طلایی، با صرف بودجه‌ی بیشتر در جریان رقابت با یکدیگر نظر کاربران بیشتری را جذب کنند و تپسل با تلاش برای جلب نظر آن‌ها به تبلیغات ویدئویی در اپلیکیشن‌ها، موفق شد با وجود افزایش تعداد درخواست‌ها، درصد وجود تبلیغ (Fill Rate) را حفظ کند و حتی آن را برای بسیاری از اپلیکیشن‌ها افزایش دهد تا رضایت ناشرین را بیش از پیش محقق کند. برای مثال اپلیکیشن موفق Quiz of Kings که فعال‌ترین ناشر تپسل در این کمپین بود و بیشترین تعداد Request را داشت، ۸۹ درصد درخواست‌ها را با نمایش ویدئو پاسخ داده و درآمد آن در کمپین نوروزی نسبت به اسفند ماه، بیش از ۲ برابر شده است. این موفقیت برای جلب اعتماد تبلیغ‌دهندگان، حاصل هم‌قدمی همیشگی ناشرین با تپسل است و بی‌شک این همکاری افق‌های روشن فراوانی را برای این اکوسیستم به ارمغان خواهد آورد . آمارهای این رویداد به این شرح هستند:

  • رشد ۷۰ درصدی درآمد موثر هزاره (eCPM) ناشرین: میانگین درآمد موثر هزاره از ۱۶ تومان در ماه اسفند، به ۲۷ تومان در مدت کمپین عیدانه رسید.
  • بیش از ۶۵ کمپین فعال: تعداد کمپین‌های فعال در تعطیلات نوروز نسبت به ایام عادی سال، بیش از ۴ برابر شد.
  •  درآمدها ۲.۵ برابر شدند: به‌طور میانگین، درآمد ناشرین تپسل در این کمپین ۲۵۰ درصد رشد داشت.
  • برترین ناشرین: بازی‌های Quiz of Kings، تاکسیدو و حکم‌پلاس موفق‌ترین اپلیکیشن‌ها در کمپین نوروزی بودند.
  • بیش از ۴۰ ناشر جدید: در ایام کمپین عیدانه ۴۴ ناشر جدید به تپسل پیوستند.
  • SDK جدید: ۳۵ درصد از ناشرین از SDK نسخه ۳ تپسل استفاده کرده‌اند.

تبلیغ‌دهندگان برای صرف بودجه‌ی تبلیغاتی و هدف‌گذاری‌های جذب کاربر، برنامه‌ی سالیانه‌ی مشخصی دارند. وجه مشترک این برنامه‌ی سالانه، تمرکز بر زمان‌ها و مناسبت‌هاست. اکثریت برندها از تاثیر تبلیغات در تعطیلات عید نوروز، ایام بازگشت به مدرسه، شب یلدا و ... بهره‌مند می‌شوند و به همین دلیل، تعداد کمپین‌های تبلیغاتی و فرصت کسب درآمد برای ناشرین، در این ایام بیشتر است. روی دیگر این سکه، کم شدن بودجه‌های تبلیغاتی در زمان‌های خاصی از سال مثل روزهای کاری بعد از تعطیلات نوروز، ماه رمضان و ... است. آنچه باعث رونق بیشتر بازار تبلیغات در اپلیکیشن‌ها در ایام پرتبلیغ سال می‌شود، اعتماد تبلیغ‌دهندگان به همراهی ناشرین با تپسل است. به عبارت دیگر، آنچه باعث کسب درآمد تبلیغاتی بیشتر در فصول طلایی می‌شود، این است که ناشرین در همه‌ی ایام سال در کنار تپسل باشند و زمینه‌ی جلب نظر تبلیغ‌دهندگان را با عملکرد خوب در نمایش تبلیغات فراهم کنند. به علت این نوسان در بازار تبلیغات، تپسل همواره به ناشرین خود توصیه کرده است که به عدد ثابتی برای درآمد تبلیغاتی در طول سال متکی نباشند و با تغییرسهم درآمد بین تبلیغات و پرداخت درون برنامه‌ای براساس فصل تبلیغات، درآمد خود را ماکزیمم کنند. در همین راستا، در نمودار زیر می‌توانید تعداد کمپین‌های فعال در هر ماه از سال ۹۵ را مشاهده و براساس آن، برای سال ۹۶ برنامه‌ریزی کنید.

بسیاری از ناشرین تپسل از رشد خود در کمپین عیدانه تپسل احساس رضایت داشتند. در بخش انتهایی این مطلب، به نظرهای سازندگان برخی از موفق‌ترین و پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی در مورد این کمپین می‌پردازیم. 

با اتمام کمپین‌های عیدانه و کاهش تعداد کمپین‌های فعال، درآمد ناشرین دوباره به وضعیت قبل از شروع کمپین خواهد برگشت و شیب رشد آن به علت اتمام تعطیلات، دیگر مثبت نخواهد بود. تپسل به ناشرین توصیه می‌کند تا شروع فصل بعدی تبلیغات، با افزایش تمرکز خود بر درآمد درون برنامه‌ای، از افت درآمدشان جلوگیری کنند و البته هرگز سهم جریان درآمد تبلیغاتی را کمتر از مقدار مشخصی قرار ندهند تا پایگاه مورد اعتماد تبلیغات ویدئویی درون اپلیکیشن‌ها حفظ شود. تپسل هم همواره در تلاش است تا با تامین کمپین‌های تبلیغاتی، سهمی از جریان درآمدی ناشرین را تولید کند و برای رشد این اکوسیستم، در یک تیم، در کنار آن‌ها باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی