تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

معرفی ویژگی جدید تپسل: تبلیغ‌گاه‌

دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵، ۰۲:۴۰ ب.ظ

فرض کنید که در ابتدای پیاده‌سازی تپسل تصمیم گرفتید با قرار دادن یک دکمه در صفحه اصلی به کاربر اجازه تماشای ویدئو و دریافت جایزه را بدهید، اما حالا به این نتیجه رسیدید که بهتر است این امکان را به جای صفحه اصلی در فروشگاه خود قرار دهید و یا اینکه متوجه شده‌اید بهتر است در بین مراحل یک بازی از تبلیغات بینابینی (Interstitial) و ویدئوهای گذرپذیر (Skippable) استفاده کنید، یا تصمیم گرفتید جایگاه تماشای تبلیغ در انتهای مرحله را فقط به کاربران وفادار خود نمایش دهید و برای تماشای تبلیغ نیاز به دسته‌بندی کاربران به چند گروه دارید، برای استفاده از هرکدام از این راهکارهای افزایش درآمد باید چگونه عمل کنید؟

راه حل تپسل برای این مساله استفاده از تبلیغ‌گاه (Zone) است. تبلیغ‌گاه‌های ویدئویی جایگاه‌های هدفمند نمایش تبلیغات به کاربران هستند که به شما امکان استفاده متنوع از تبلیغات درون اپلیکیشن را خواهند داد و موارد مذکور چند مثال از کاربری تبلیغ‌گاه‌ها هستند.

تبلیغ‌گاه‌ها می‌توانند در مورد انواع تبلیغات مورد استفاده در اپلیکیشن اعم از مبتنی بر جایزه (Rewarded Ad.) و یا بینابینی (Interstitial)، محل نمایش ویدئو در اپلیکیشن، نمایش ویدئو فقط به دسته‌ی خاصی از کاربران، نمایش ویدئو در زمان‌هایی ازپیش‌تعیین‌شده و به شما کمک کنند. هر تبلیغ‌گاه می‌تواند شاخص‌های کیفی و کمی مختلف برای نمایش ویدئو را به ناشر نمایش بدهد تا وی بتواند عملکرد نمایش ویدئو و کسب درآمد از هر قسمت از اپلیکیشن و هر دسته از کاربران خود را متوجه شود و به این ترتیب با تحلیل بیشتر پیاده‌سازی تبلیغات در اپلیکیشن خود را بهبود ببخشد. مهم‌ترین نکته در مورد تبلیغ‌گاه‌ها این است که با پشتیبانی پنل از این ویژگی SDK، ناشر قادر خواهد بود به راحتی و بدون نیاز به آپدیت اپلیکیشن یک تبلیغ‌گاه را فعال یا غیرفعال کند و تغییر نحوه‌ی پیاده‌سازی تنها با یک کلیک ممکن خواهد بود.

تجربه‌ی بزرگ‌ترین شبکه‌های تبلیغات ویدئویی دنیا نشان داده است که تعیین تنها یک محل برای نمایش ویدئو در اپلیکیشن راهکار مناسبی برای کسب درآمد تبلیغاتی نیست. تپسل هم همواره کوشیده است با معرفی ایده‌های خلاق پیاده‌سازی به ناشرین، ایشان را در انتخاب تبلیغ‌گاه‌های مختلف نمایش ویدئو همراهی کند. با انتشار پنل و SDK جدید، توصیه‌ی تپسل به همه‌ی ناشرین استفاده از فرصت تبلیغ‌گاه‌ها برای تحلیل دقیق‌تر و در نتیجه کسب درآمد بیشتر است.

چند راه برای استفاده‌ی مفید از تبلیغ‌گاه‌ درون اپلیکیشن‌ها

در این بخش چند مثال از تبلیغ‌گاه‌های مختلفی که می‌توانند برای اپلیکیشن‌های متفاوت مورد استفاده قرار بگیرند آمده است. همه‌ی راهکارها برای همه‌ی اپلیکیشن‌ها مناسب نیستند و راهکارهای اختصاصی که برای هر اپلیکیشن براساس تجربه و نحوه‌ی تعامل کاربر با آن اپلیکیشن قابل تعریف هستند در اینجا نیامده‌اند.

یک: تعریف تبلیغ‌گاه‌هایی به‌منظور استفاده از انواع تبلیغات مبتنی بر پاداش (Rewarded Ad.) و بینابینی (Interstitial) و پیش‌نمایشی (Pre-roll): هر اپلیکیشن قسمت‌های متفاوتی دارد که بسته به مدل درآمدزایی آن، نمایش نوع خاصی از تبلیغات برای هر قسمت مناسب است. برای مثال وقتی کاربر در یک بازی باخت را تجربه می‌کند و نیاز به سکه‌ی بیشتر برای ادامه‌ی بازی دارد پیشنهاد تبلیغات مبتنی بر پاداش برای وی و برای کسب درآمد مناسب‌تر است، اما زمانی که کاربر پس از برد چند مرحله‌ی پشت سر هم لذت کافی را از بازی برده است، پیشنهاد تماشای یک تبلیغ بینابینی (Interstitial) به او مورد پذیرش است. برای اطمینان از عدم آسیب به تجربه‌ی کاربری این تبلیغات به‌صورت گذرپذیر (Skippable) هستند و کاربر می‌تواند در صورت عدم علاقه به ویدئو از تماشای آن انصراف دهد. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع تبلیغات موجود در SDK جدید تپسل اینجا را مطالعه کنید.

دو: تعریف تبلیغ‌گاه‌ها براساس جایگاه‌های مختلف نمایش ویدئو (صفحه‌ی اصلی، فروشگاه و ) یا زمان‌های متفاوت (در ساعات خاص و یا در رویدادهای خاصی از اپلیکیشن) یا براساس جایزه‌ی تعیین‌شده برای تماشای یک ویدئو (دریافت سکه و الماس و یا کاهش زمان انتظار و ...)

  • تعریف یک تبلیغ‌گاه برای زمانی که کاربر یک بازی جدید را آغاز می‌کند.

  • تعریف یک تبلیغ‌گاه دیگر برای کاربران در بین مراحل مختلف

  • تعریف یک تبلیغ‌گاه برای جایزه‌ی کوچک 100 سکه‌ای برای کاربرانی که در مراحل اولیه هستند.

  • تعریف یک تبلیغ‌گاه برای جایزه‌های بزرگتر مثلا 1000 سکه برای کاربران وفادار

  • بررسی و مقایسه این دو Zone و غیرفعال کردن تبلیغ‌گاهی که مورد علاقه‌ی کاربران نبوده یا سبب کسب درآمد کافی نشده است.
سه: استفاده از تبلیغ‌گاه‌ها برای آزمون آ/ب: می‌توانید دو تبلیغ‌گاه مشابه با نام‌های تبلیغ‌گاه آ و تبلیغ‌گاه ب بسازید که تبلیغ‌گاه آ همان تبلیغ‌گاه اصلی شما برای نمایش تبلیغ در جایگاه خاصی از اپلیکیشن است و تبلیغ‌گاه ب فقط برای دسته‌ی خاصی از کاربران و یا فقط در زمان‌های خاصی فعال است. به این ترتیب می‌توانید عملکرد تبلیغ‌گاه ب را نسبت به تبلیغ‌گاه آ بسنجید و بهترین زمان نمایش تبلیغ و یا بهترین دسته از کاربران برای تماشای تبلیغات ویدئویی را بفهمید و درآمد خود را به این ترتیب افزایش دهید.

 

چگونه تبلیغ‌گاه‌های مختلفی درون پنل خود در تپسل ایجاد کنید؟

هنگامی که اپلیکیشن خود را در پنل تپسل ثبت می‌کنید، به صورت اتوماتیک یک تبلیغ‌گاه با نام Default Zone برای شما ساخته می‌شود که همان محل اصلی نمایش تبلیغات به کاربران است. می‌توانید برای افزایش تعداد تبلیغ‌گاه‌های خود از طریق پنل تپسل به سادگی و با چند کلیک اقدام کنید. هر تبلیغ‌گاه می‌تواند در سه حالت تست، فعال و غیرفعال قرار داشته باشد که در حالت تست فقط تبلیغ تست در آن تبلیغ‌گاه نمایش داده می‌شود تا از صحت پیاده‌سازی خود مطمئن شوید، سپس با فعال کردن تبلیغ‌گاه کمپین‌های فعال در تپسل به کاربران شما نمایش داده می‌شوند و در صورتیکه از عملکرد یک تبلیغ‌گاه راضی نباشید می‌توانید آن را غیرفعال کنید.

در واقع یکی از مهم‌ترین فایده‌های تبلیغ‌گاه‌ها این است که برای استفاده از جایگاه‌های مختلف اپلیکیشن برای نمایش تبلیغات ویدئویی، نیازی به آپدیت ندارید و اگر تبلیغ‌گاه مربوطه را در پیاده‌سازی اولیه‌ی خود قرار دهید، می‌توانید از طریق پنل تپسل بدون نیاز به آپدیت اپلیکیشن جایگاه‌ها را فعال و غیرفعال کنید. جزئیات فنی بیشتر برای نحوه‌ی پیاده‌سازی و استفاده از Zoneها در راهنمای فنی SDK تپسل منتشر شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی