تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

تپسل پیش از این با تبلیغات ویدئویی مبتنی بر جایزه (Rewarded Video Ad.) به کسب درآمد ناشرین کمک می‌کرد، راهکاری که در آن با تقاضای کاربر یک ویدئو برای او نمایش داده می‌شد و پس از تماشای کامل ویدئو، کاربر جایزه‌ای درون اپلیکیشن دریافت می‌کرد و ناشرین هم به ازای هر هزار نمایش کامل ویدئو درآمد کسب می‌کردند. در این مدت درخواست‌هایی از طرف اپلیکیشن‌های رایگان و اپلیکیشن‌هایی که بستر ارائه‌ی محتوای ویدئویی هستند برای تپسل فرستاده شده بود تا راهکارهایی برای استفاده از تپسل در آن‌ها هم تبیین شود. تپسل برای گسترش همکاری‌های خود با ناشرین اپلیکیشن‌های رایگان و اپلیکیشن‌های ارائه‌ی محتوای ویدئویی و یا ناشرینی که قصد بهره‌مندی از مزایای استفاده از چند مدل تبلیغاتی را دارند، دو دسته راهکار تبلیغاتی جدید را در SDK و پنل جدید خود در اختیار ناشرین قرار داده است.

تبلیغات بینابینی (Interstitial): این تبلیغات هنگام استفاده کاربر از اپلیکیشن و بدون انتخاب او به نمایش درمی‌آیند و در دو شکل تصویر بنری تمام صفحه (Web View Interstitial) و ویدئوی گذرپذیر (Skippable) قابل استفاده هستند. در نسخه منتشرشده SDK تپسل تبلیغات ویدئویی گذرپذیر قابل استفاده هستند و در آپدیت بعدی، تبلیغات تمام صفحه هم در دسترس خواهند بود. در این تبلیغات مطابق مدل پیاده‌سازی شما، در زمان مشخصی ویدئو برای کاربر پخش می‌شود و کاربر در صورت عدم علاقه به تماشا می‌تواند پس از گذشت 5 ثانیه از تماشای ادامه‌ی ویدئو انصراف دهد. از آن‌جایی که این تبلیغات براساس تصمیم ناشر -و نه تصمیم کاربران- آغاز می‌گردد، نرخ درگیری تبلیغاتی کاربران (Adoption Rate) آن‌ها بالاست اما مشکل اصلی در آن‌ها پایین بودن نرخ تماشای کامل ویدئو است که با پیاده‌سازی صحیح و خلاق قابل رفع است.

تبلیغات پیش‌نمایشی (Pre-roll): این تبلیغات برای اپلیکیشن‌هایی که بخشی از آن‌ها مربوط به نمایش محتوای ویدئویی به کاربران است مفید هستند، مخصوصا اگر میانگین مدت زمان ویدئوهای ارائه شده در اپلیکیشن کمتر از دو دقیقه باشد، تبلیغات پیش‌نمایشی بهترین انتخاب هستند. در این تبلیغات، ویدئویی بسیار کوتاه در ابتدای ویدئوی اصلی به کاربر نشان داده می‌شود و سپس ویدئوی اصلی آغاز می‌شود و در نهایت به ازای هر نمایش ویدئوی تبلیغاتی، درآمدی برای ناشر لحاظ خواهد شد. برای استفاده از این نوع از تبلیغات لطفا یک ایمیل با عنوان استفاده از تبلیغات پیش‌نمایشی به تپسل ارسال کنید تا تیم فنی تپسل در پیاده‌سازی به شما کمک کنند.

 

حال که با انواع مدل‌های تبلیغاتی جدید تپسل آشنا شدیم، ممکن است چند سوال در مورد استفاده از تبلیغات بینابینی برای ناشرین ایجاد شود. در ادامه به این سوالات و پاسخ‌های تپسل می‌پردازیم:

  • کدامیک از تبلیغات بینابینی و مبتنی بر پاداش را در اپلیکیشن خود استفاده کنم؟
  • روش‌های بهینه برای پیاده‌سازی تبلیغات بینابینی چه هستند؟
  • روش‌های بهینه برای پیاده‌سازی تبلیغات مبتنی بر پاداش چه هستند؟
  • آیا تپسل برای پیاده‌سازی تبلیغات بینابینی یا تبلیغات مبتنی بر پاداش به من کمک می‌کند؟

کدامیک از تبلیغات بینابینی و مبتنی بر پاداش را در اپلیکیشن خود استفاده کنم؟

تپسل می‌داند که انتخاب یکی از دو تبلیغات بینابینی یا مبتنی بر پاداش برای شما ناشرین که در کنار کسب حداکثر درآمد به فکر تجربه کاربری خود هستید، تصمیم سختی است. 

تبلیغات بینابینی در هر جای اپلیکیشن می‌توانند نمایش داده شوند و بنابراین تعداد نمایش‌های این دسته از تبلیغات بیشتر است و از آنجا که برای نمایش ویدئو به کاربر پاداشی تعلق نمی‌گیرد، هزینه شما برای نمایش ویدئو کمتر می‌شود ولی چون به کاربرها امکان خروج از تبلیغات داده می‌شود، درآمد موثر هزاره (eCPM) این نوع از تبلیغات کم است.

در تبلیغات مبتنی بر پاداش کاربر با انتخاب خود و برای دریافت پاداش به تماشای ویدئوی تبلیغاتی می‌پردازد و پاداش در صورتی به کاربر تعلق می‌گیرد که او تا انتهای ویدئوی تبلیغاتی را تماشا کند و در غیر اینصورت پاداشی به او تعلق نمی‌گیرد و به کاربر پیامی مبنی بر عدم تعلق پاداش ارسال می‌شود. بنابراین احتمال آنکه کاربر تا انتهای ویدئوی تبلیغاتی را ببیند بیشتر می‌شود و درنتیجه درآمد موثر هزاره (eCPM) این دسته از تبلیغات بیشتر است.

شما می‌توانید از دو نوع تبلیغ‌گاه (Zone) استفاده کنید ولی همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که نمایش بیش از حد ویدئوی تبلیغاتی به کاربر باعث ایجاد ضعف در تجربه کاربری اپلیکیشن شما می‌شود. بنابراین، استفاده نادرست از تبلیغات می‌تواند باعث از دست رفتن تجربه کاربری شما شود  و در مقابل استفاده هوشمندانه از تبلیغات بینابینی و یا مبتنی بر پاداش و یافتن تبلیغ‌گاه‌های مناسب برای نمایش تبلیغات از طریق آزمون‌های آ/ب برای هر تبلیغ‌گاه تبلیغاتی، می‌تواند با حفظ تجربه کاربری، درآمد شما از تبلیغات را افزایش دهد.

پیشنهاد شما برای پیاده‌سازی بهینه تبلیغات بینابینی چیست؟

انتخاب مکان مناسب در زمان‌های مختلف برای پیاده‌سازی تبلیغات بینابینی به عواملی چون ریتم و تجربه کاربری اپلیکیشن شما مرتبط است و مکان‌های بهینه برای پیاده‌سازی تبلیغات بینابینی، مکان‌هایی هستند که تجربه کاربری را از بین نبرند و کاربر بعد از مشاهده ویدئو دوباره به کار با اپلیکیشن بپردازد.

پیشنهادهای کلی تپسل برای استفاده از تبلیغ‌های بینابینی عبارتند از:

  • از قرار دادن تبلیغات بینابینی در صفحه بارگیری و خروج اپلیکیشن خودداری کنید.
  • زمانی که کاربر در حال انجام کاری است، مثلا هنگامی که در حال بازی کردن است، تبلیغات بینابینی نمایش ندهید.
  • در‌ بازی‌هایی که مرحله به مرحله هستند، بهترین محل نمایش تبلیغات بینابینی، بین مراحل است.
  • فرکانس نمایش تبلیغات نباید انقدر زیاد انتخاب شود که کاربر بعد از هر مرحله یک تبلیغ ببیند. بلکه بسته به نوع اپلیکیشن و تبلیغات باید هر چند مرحله یک بار نمایش داده شوند.
  • زمان مناسب دیگری برای نمایش تبلیغات بینابینی در بازی‌ها زمانی است که کاربر بازی را متوقف کرده است.

با تبلیغات بینابینی نگرانی ناشرین در مورد تجربه کاربری خود مرتفع می‌شود. شما با استفاده از نسخه به روز شده تپسل می‌توانید تبلیغ‌گاه‌های تبلیغات بینابینی مختلفی را در اپلیکیشن خود تعریف کنید و با کمک آزمون‌های آ/ب و مقایسه تبلیغ‌گاه‌های مختلف با یکدیگر از طریق نمودارهایی که تپسل برای هر تبلیغ‌گاه در اختیار شما قرار می‌دهد، تبلیغ‌گاه‌های مناسب تبلیغات بینابینی را بیابید و فقط این تبلیغ‌گاه‌ها را در اپلیکیشن خود فعال نگه دارید.

روش‌های بهینه برای پیاده‌سازی تبلیغات مبتنی بر پاداش چه هستند؟

در این نوع از تبلیغات کاربر با اختیار خود و برای دریافت پاداش، تبلیغات ویدئویی را تماشا می‌کند تا به کمک پاداش دریافتی، اجازه ادامه کار با اپلیکیشن را داشته باشد. بنابراین، نباید نگران تجربه کاربری اپلیکیشن خود باشید. شاخص درآمد موثر هزاره (eCPM) هم برای این نوع از تبلیغات بیشتر از سایر مدل‌های تبلیغاتی است زیرا در صورتی به کاربر پاداش داده می‌شود که کاربر تا انتهای ویدئو را مشاهده کند و اگر کاربر در میانه‌ی ویدئوی تبلیغاتی خارج شد، دیگر هیچ پاداشی به او تعلق نمی‌گیرد و این عدم تعلق پاداش، با ارسال پیامی به او منتقل می‌شود. بنابراین احتمال بازگشت کاربر برای مشاهده کامل ویدئو زیاد است و این امر باعث می‌شود که درآمد موثر هزاره (eCPM) زیاد شود. از آنجا که کاربر با تماشای این ویدئوی تبلیغاتی و دریافت جایزه تمایل کمتری به پرداخت درون برنامه‌ای دارد، استفاده نادرست از این تبلیغات می‌تواند درآمد کلی شما از اپلیکیشن را تحت تاثیر قرار بدهد. بنابراین در پیاده‌سازی این تبلیغات باید درآمد ناشی از پرداخت درون برنامه‌ای اپلیکیشن خود را هم در نظر بگیرید.

پیشنهادهای کلی تپسل برای استفاده از تبلیغ‌های مبتنی بر پاداش عبارتند از:

  • به کاربر اجازه ندهید که پشت سر هم با دیدن ویدئوهای تبلیغاتی برای ادامه کار با اپلیکیشن پاداش دریافت کند و برای او محدودیت زمانی ایجاد کنید. مثلا تعداد دفعاتی که کاربر شما در طول یک روز می‌تواند از این طریق پاداش دریافت کند را مشخص کنید و اگر کاربر بعد از تعداد مشخصی که برایش مشخص کردید، دوباره درخواست ویدئوی تبلیغاتی داشت، پیامی به کاربر ارسال کنید که مثلا تا 12 ساعت دیگر نمی‌توانید ویدئوی تبلیغاتی ببینید. این کار شما باعث می‌شود تا کاربر برای ادامه بازی در آن لحظه پرداخت درون‌برنامه‌ای داشته باشد و از طرف دیگر، بعد از گذشت 12 ساعت، کاربر دوباره برای دریافت پاداش به محیط اپلیکیشن بازگردد و نرخ بازگشت روزانه (Retention Rate) اپلیکیشن شما افزایش یابد.
  • دکمه انتخاب تماشای ویدئوی تبلیغاتی باید مشخص باشد تا کاربر بتواند آن ‌را ببیند. همچنین این دکمه باید در محل مناسبی قرار بگیرد. محل مناسب برای قرار دادن این دکمه در اپلیکیشن شما، مکانی است که کاربر قصد خرید درون برنامه‌ای دارد. این مکان‌ها می‌توانند شامل صفحه نمایش موجودی کاربر و افزایش موجودی، فروشگاه‌های کالاهای مجازی و منوی اصلی برنامه باشند.
بنابراین انتخاب مکان مناسب برای تبلیغات مبتنی بر پاداش می‌تواند برای میزان تاثیرگذار بودن این نوع از تبلیغات مهم باشد. یافتن مکان‌های مناسب برای تبلیغات در محیط اپلیکیشن شما توسط قابلیت جدید تپسل به نام تبلیغ‌گاه(Zone) امکان‌پذیر است. تبلیغ‌گاه به تفکیک تبلیغات در مکان‌های مختلف محیط اپلیکیشن می‌پردازد و پارامترهای مهم در تاثیرگذاری تبلیغات با انجام آزمون‌های آ/ب در تبلیغ‌گاه‌های مختلف و با بررسی نمودارهای تغییرات زمانی، قابل تغییر و بهبود هستند.

برای مطالعه‌ی در مورد سایر راهکارهای خلاق استفاده از تبلیغات مبتنی بر پاداش اینجا را مطالعه کنید.

آیا تپسل برای پیاده‌سازی تبلیغات در محیط اپلیکیشن به من کمک می‌کند؟

بله، تپسل در تمام مسیر با شما همراه است و تیم تپسل که تجربه‌ی انواع مدل‌های پیاده‌سازی و بهترین نمونه‌های کسب درآمد را دارند، به شما روش‌های بهینه برای پیاده‌سازی SDK مربوط به تبلیغ‌گاههای تبلیغاتی را ارائه می‌دهند تا با اجرای بهتر و تکنیک‌های پیشرفته، درآمد تبلیغاتی اپلیکیشن شما افزایش یابد.

برای مشاوره با اعضای تیم تخصصی تپسل درنگ نکنید و با تپسل در تماس باشید.



با معرفی دو راهکار جدید، به نظر می‌رسد که اگر ناشرین قصد استفاده از انواع مختلفی از راهکارها را داشته باشند مجبور به آپدیت‌های پی‌درپی برای اپلیکیشن خود هستند. از طرف دیگر تصور می‌شود امکان بررسی عملکرد و تاثیر هر کدام از این راهکارها در اپلیکیشن به‌صورت هم‌زمان وجود ندارد و ناشرین نمی‌توانند بهترین راهکار برای اپلیکیشن خود را بیابند. تپسل برای حل این مشکل و در راستای تقویت ابزارهای تحلیلی ناشرین، ویژگی جدیدی به نام تبلیغ‌گاه را در پنل و SDK خود قرار داده است که می‌توانید با مطالعه اینجا در مورد آن بیشتر بدانید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی