تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

یکی از مهم‌ترین دلایل عدم کارایی تبلیغات و کسب درآمد کافی، پایین بودن نرخ نمایش کامل ویدئو (Completion Rate) است. تعداد زیادی از ناشرین قدیمی تپسل این نظر را منتقل کرده بودند که کاربرانی که از اینترنت همراه یا اینترنت‌های کم‌سرعت استفاده می‌کردند به علت طولانی شدن زمان انتظار برای شروع ویدئو از تماشای آن منصرف می‌شدند. تپسل برای حل این مشکل حافظه‌ی سریع را در نسخه‌ی جدید SDK خود معرفی کرد.

با توجه به اینکه سرعت اینترنت کاربران اپلیکیشن‌ها محدوده‌ی بسیار گسترده‌ای را در بر می‌گیرد، کاربرانی که سرعت اینترنت نسبتا پایینی دارند در زمان انتظار برای پخش ویدئو، گاهی با مکث‌های متعدد و طولانی مواجه می‌شوند بطوریکه کاربر ممکن است برای مشاهده‌ی چند ثانیه از ویدئو تا چند برابر آن صبر کند. این اتفاق برای کاربرانی که اینترنت پرسرعت دارند نیز در زمان‌های کندی سرعت و مختل بودن شبکه و یا زمان استفاده از اینترنت بصورت اشتراکی (در خانه/محل کار) اتفاق می‌افتد. در صورتی که کاربر چندبار با مشکل مکث‌های پی‌درپی ویدئو مواجه شود، رغبت وی به مشاهده‌ی تبلیغات درون برنامه کاهش می‌یابد و ممکن است حتی در صورت جایزه‌دار بودن تبلیغ، آن را تا انتها مشاهده نکند. این مشکل، درآمد توسعه‌دهندگان از نمایش تبلیغات را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. در واقع یکی از مهم‌ترین دلایل عدم کارایی تبلیغات و کسب درآمد کافی، پایین بودن نرخ نمایش کامل ویدئو (Completion Rate) است. تعداد زیادی از ناشرین قدیمی تپسل این نظر را منتقل کرده بودند که کاربرانی که از اینترنت همراه یا اینترنت‌های کم‌سرعت استفاده می‌کردند به علت طولانی شدن زمان انتظار برای شروع ویدئو از تماشای آن منصرف می‌شدند. تپسل برای حل این مشکل، در نسخه‌ی جدید SDK خود علاوه بر فشرده‌سازی ویدئوها، قابلیت دریافت ویدئو قبل از نمایش آن به کاربر را نیز فراهم کرده است. با این قابلیت، قبل از نمایش تبلیغ و در هنگامی که کاربر مشغول استفاده از اپلیکیشن است، ویدئو بطور کامل دریافت می‌شود و کاربر بدون هیچگونه مکثی می‌تواند ویدئو را تماشا کند.

پیش‌بینی تپسل این است که استفاده از SDK جدید می‌تواند نرخ تماشای کامل را برای اپلیکیشن‌ها چندین برابر کند و به این ترتیب، درآمد ناشرین افزایش قابل توجهی داشته باشد اما سوالی که شاید به ذهن ناشرین، بخصوص توسعه‌دهندگان بازی‌ها و اپلیکیشن‌های بلادرنگ (Real-Time) برسد، این است که:


آیا دریافت ویدئو در هنگام استفاده از برنامه، باعث مختل شدن روند برنامه نخواهد شد؟

تپسل جهت رفع این مشکل دو راه‌حل ارائه کرده‌ است:

راه اول: توسعه دهندگان این دسته از اپلیکیشن‌ها با توجه به اهمیت پهنای باند در اپلیکیشن خود، می‌توانند پهنای باند مشخصی را به دانلود ویدئو اختصاص دهند. این راه حل برای توسعه‌دهندگانی مناسب است که در برنامه‌ی خود، سرعت اینترنت کاربر را محاسبه کرده و بر مبنای آن ترافیک اپلیکشن را برنامه‌ریزی می‌کنند. لذا با توجه به سرعت اینترنت کاربر و تخمین سرعت مورد نیاز برای اجرای مناسب برنامه، بخشی از پهنای باند را به دانلود ویدئو تبلیغاتی اختصاص می‌دهند.

راه دوم: در اکثر موارد، توسعه‌دهندگان نیازی به محاسبه سرعت اینترنت کاربر ندارند و چنین امکانی را در برنامه خود فراهم نکرده‌اند. توسعه‌دهندگان این دسته از اپلیکیشن‌ها می‌توانند با توجه به اهمیت پهنای باند در اپلیکیشن خود، درصد خاصی از پهنای باند کاربر را به دریافت تبلیغ اختصاص دهند. به عنوان مثال 50 درصد از پهنای باند قابل دسترسی را جهت استفاده‌ی خود اپلیکیشن نگه‌داشته و 50 درصد دیگر را به دانلود تبلیغ اختصاص دهند. در این حالت SDK تپسل بدون نمونه‌برداری اضافه و ایجاد اختلال در تجربه‌ی کاربری، سرعت واقعی اینترنت کاربر را محاسبه کرده و سرعت دانلود فایل ویدئویی را مطابق آن تنظیم می‌کند تا تجربه کاربر در استفاده از برنامه لطمه نخورد.

لازم به ذکر است که SDK تپسل در کنار قابلیت دریافت ویدئو پیش از نمایش، همچنان امکان نمایش ویدئو بدون دانلود قبلی را نیز پشتیبانی می‌کند.

با توجه به دو ویژگی ارائه شده در SDK تپسل، نکته‌ی مهمی که ناشرین باید به آن توجه کنند انتخاب روش مناسب جهت ارائه تبلیغ به کاربر است. سوالات زیادی حول این مطلب در ذهن ناشرین دغدغه‌مند شکل می‌گیرد. از آنجا که تپسل در پیاده‌سازی تبلیغات و بهینه‌‌سازی تجربه‌ی کاربری خود را همراه ناشرین و کاربران می‌بیند، با بررسی روش‌های مختلف و اطلاعات آماری بدست آمده پاسخ برخی از این سوالات را یافته و در ادامه آورده است:

از کدام روش برای دریافت تبلیغ استفاده کنم؟ آیا روش مناسب به تبلیغ‌گاه نمایش (Zone) مرتبط است؟

با توجه به هزینه‌ی بالای اینترنت در ایران بهتر است تبلیغاتی که کاربر با احتمال بالایی مشاهده می‌کند را با دانلود پیش از نمایش و تبلیغاتی که احتمال نمایش آن برای کاربر کم است را با دانلود حین نمایش دریافت کنید.

بصورت عمومی تبلیغات مبتنی بر پاداش چون توسط کاربر تا انتها مشاهده می‌شوند، بهتر است قبل از نمایش دریافت شوند. به عنوان مثال، اگر در انتهای مرحله یک ویدئوی تبلیغاتی نمایش داده می‌شود -تبلیغ بینابینی (Interstitial) و یا تبلیغ مبتنی بر پاداش (Rewarded Ad.) برای دریافت امتیاز بیشتر- بهتر است از روش دانلود پیش از نمایش استفاده شود تا ویدئو در هنگام اجرای بازی دانلود شده و در انتها به راحتی قابل نمایش باشد. همچنین تبلیغ‌گاه‌های تبلیغاتی مبتنی بر پاداش که اکثر کاربران در ابتدای برنامه آن را مشاهده می‌کنند، بهتر است از قبل دریافت شوند.

در بخش‌هایی از برنامه که احتمال مشاهده‌ی تبلیغ توسط کاربر کمتر است (مانند بخش حمایت از ما)، تبلیغات می‌توانند در حین نمایش دریافت شوند.

استفاده از استراتژی فوق در انتخاب نوع دریافت تبلیغ باعث کاهش ترافیک تبلیغی می‌شود که احتمالا قرار نیست به کاربر نمایش داده شود.

آیا نوع اینترنت کاربر می‌تواند در انتخاب روش دریافت و نمایش تبلیغ موثر باشد؟

 بله. کاربران در زمان استفاده از دیتای سیم‌کارت به ترافیک مصرفی اپلیکیشن حساس‌ترند تا در زمان استفاده از WiFi (بخاطر هزینه کمتر ترافیک). لذا تپسل توصیه می‌کند که در زمان استفاده از دیتای سیم‌کارت، حتما نکات گفته شده در سوال قبلی را رعایت کنید و فقط تبلیغاتی که احتمالا توسط کاربر دیده خواهند شد را قبل از نمایش دریافت کنید، ولی در زمان استفاده از WiFi می‌توانید همه‌ی تبلیغات را از قبل دریافت کرده و سپس به کاربر نمایش دهید.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی