تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل

نمایش میلیون‌ها تبلیغ ویدئویی در پرمخاطب‌ترین اپلیکیشن‌های ایرانی

تپسل
پیوندهای روزانه
شبکه‌های اجتماعی

آنالیز ترند استفاده از بازی‌ها

تعداد نصب به همراه میزان درآمد اطلاعات زیادی را در اختیار قرار می‌دهد، اما اطلاعات مربوط به نحوه استفاده این امکان را فراهم می‌آورد که تصویر کامل‌تری از بازار فراهم شود. اینکه کاربران چگونه با بازی درگیر می‌شوند، به همان میزانی که چه بازی‌هایی بیشترین نصب را دارند، اهمیت دارد. بدون آگاهی از نحوه استفاده، پی‌بردن به روند درگیر کردن کاربران بیشتر به فال‌بینی شبیه است!

در تمامی دستههای اپلیکیشنهای موبایل، نگهداری و حفظ کاربر مسئله‌ای بسیار مهم و حیاتی است. معیار بازگشت روزانه کاربر به اپلیکیشن، بیانگر تعداد کاربرانی است که پس از نصب اپ دوباره به آن مراجعه می‌کنند. در نمودار زیر می‌توان نرخ بازگشت کاربر به اپ در سی روز پس از نصب را به ازای دستههای مختلف بازی‌ها دید.

این نمودار نشان میدهد بیش از نیمی از کاربران حتی برای بار دوم بازی نمی‌کنند و از 40 درصد باقیمانده، حدود نیمی در طول هفته اول از ادامه استفاده از بازی منصرف می‌شوند و همان‌طور که مشخص است، کاربرانی که بیش از 10 روز از یک بازی استفاده کنند، تا انتهای ماه اول هم از آن استفاد خواهند کرد. بنابراین لازم است که بازی در همان مراحل اولیه‌اش بسیار جذاب باشد، کاربر را درگیر کند و برای خود نگه دارد. این مساله برای ژانر بازی‌های خانوادگی از همه پراهمیت‌تر است چرا که در هفته اول بیشترین افت را در نرخ بازگشت روزانه تجربه می‌کنند، این در حالی است که در یکی دو روز اول نرخ بازگشتی شبیبه به بازی‌های هیجان انگیزتر مثل بازی‌های تخته‌ای و کارتی دارند. از میان بازی‌های خانوادگی Township را می‌توان مثال زد که موفقیتش را مرهون گرافیک شگفت‌آوری است که کاربر را مجذوب خود می‌کند. نرخ بازگشت روزانه در آخر ماه اول، بسته به ژانر بین 5 تا 10 درصد است. یک معنای این مشاهده این است که 90 تا 95 درصد از کاربران اگر در ماه اول از بخش فروشگاه بازی استفاده نکنند، هیچ‌گاه از آن استفاده نخواهند کرد، پس بازی نباید تعداد مراحل اولیه ساده زیادی داشته باشد.


Retention-rate-graph


بازی‌های کارتی و تخته‌ای بیشترین نرخ بازگشت کاربر را دارند

همانطور که در نمودار بالا دیده می‌شود، بازی‌های کارتی و تخته‌ای بیشترین نرخ بازگشت را دارند. پس از یک ماه حدود 15 درصد کاربران همچنان بازی می‌کنند. از نمونه‌های موفق این دسته از بازیها در ایران می‌توان به فروت‌کرفت، هشت‌خوان، و فوتکاردیا اشاره کرد. در رده دوم هم بازی های فکری قرار دارند. بازیهایی مثل جدولانه و جدول مدرن، باقلوا و بازی جدید 100 درصد، در این دسته قرار دارند. پس از آن بازیهای استراتژی و اکشن در رده‌های بعدی قرار دارند. البته ذکر این نکته لازم است که کاربران بیشترین هزینه را در بازی‌های آنلاین استراتژیک می‌کنند و پس از آن بازی‌های کارتی و فکری قرار دارند.


TREND ANALYSIS


سورس نمودار: Adjust.com

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۱

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی